REKLAMA

Dart może nie wyjechać na tory w grudniu

2015-11-02 13:34
publikacja
2015-11-02 13:34

Pociągi Dart z bydgoskiej fabryki PESA mogą nie wyjechać w grudniu na polskie tory. Taką możliwość bierze pod uwagę przewoźnik, czyli PKP Intercity.

fot. Jacek Szydlowski / / FORUM

Spółka zamówiła 20 składów. W piątek model został dopuszczony do użytkowania. Jednak PESA opóźnia się z dostawą kolejnych egzemplarzy. Beata Czemerajda z PKP Intercity wyjaśnia zaś, że wszystkie pociągi muszą być dostarczone do grudnia. Jeśli tak się nie stanie, kontrakt może zostać zerwany. Już wcześniej zapadła decyzja, że pociągi będą stopniowo włączane do ruchu tak, jak to się działo z pociągami Pendolino. Każdy egzemplarz będzie musiał przejść testy i przejechać odpowiednią liczbę kilometrów. Dopiero wtedy składy będą mogły wozić pasażerów.

Jeśli PESA spóźni się choć z jednym egzemplarzem, żaden pociąg nie będzie mógł wyjechać na tory. Taka możliwość jest bardzo poważnie brana pod uwagę. Beata Czemerajda wyjaśnia, że takie są warunki umowy, a także programu dofinansowania inwestycji z pieniędzy Unii Europejskiej. Jeśli Darty nie zostaną dopuszczone, zastąpią je starsze składy. Jest też możliwość, że niektóre, planowane w zimowym rozkładzie jazdy, połączenia zostaną zawieszone.

Jeżeli PESA nie dostarczy Dartów, będzie musiała zapłacić PKP Intercity tak zwane kary umowne. Przedstawiciele producenta utrzymują, że na pewno dostarczą składy na czas.

Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/A. Pszoniak / gaj

Źródło:IAR
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (8)

dodaj komentarz
~lubiniak
Kwestia kiedy pojawią się one w rozkładzie jest sprawą drugorzędną. Ważne, żeby wyrobić się z produkcją i za to trzymam kciuki. Dużym optymizmem napawa informacja, że Darty zostały dopuszczone do ruchu, bo to oznacza, że pod względem technicznym pociąg spełnia wszystkie wymagane normy, brawo.
~Borys
Układy hamulcowe z Niemiec, silniki elektryczne z Niemiec, konstrukcja i poszycie spawane i obrabiane w Polsce, na hali spawania po polsku rozmawiać się nie da, sami Ukraińcy. Wiem, bo tam pracuję. Jedynie zyski ze sprzedaży tych zespołów trafią do zarządu który faktycznie składa się z Polaków, jednych z najbogatszych w Polsce. Tyle Układy hamulcowe z Niemiec, silniki elektryczne z Niemiec, konstrukcja i poszycie spawane i obrabiane w Polsce, na hali spawania po polsku rozmawiać się nie da, sami Ukraińcy. Wiem, bo tam pracuję. Jedynie zyski ze sprzedaży tych zespołów trafią do zarządu który faktycznie składa się z Polaków, jednych z najbogatszych w Polsce. Tyle te Darty mają wspólnego z Polską.
~H_E
To pracuj, a nie na internecie siedź, plując na własnego rzekomo pracodawce. Choć akurat te teksty rzekomych pracowników to znana w internecie metoda ściemniania, że niby jak napiszę, że tam pracuje to uwiarygodnia hejt - metoda stara jak internet.
~dr_hab_inz
i macie te swoje made in poland...

swoja droga ilu polakow pracowalo rzeczywiscie przy produkcji ? Moze ktos wkoncu powie prawde ?

~Borys
układy hamulcowe z Niemiec, silniki elektryczne z Niemiec, konstrukcja i poszycie spawane i obrabiane w Polsce, na hali spawania po polsku rozmawiać się nie da, sami Ukraińcy. Wiem, bo tam pracuję. Jedynie zyski trafią do zarządu który faktycznie składa się z Polaków, jednych z najbogatszych w Polsce.
~s6
Na fotce pociąg ma na przodzie nr 004. Więc 4 sztuki już jeżdżą. Brać co zrobili i jeździć, a nie generować sztuczne problemy. 20 pociągów to nie kilo szynki, więc można by miesiąc wcześniej zamawiać, zamiast udawać głupiego.
~SK
Szkoda że w zakładach bukmacherskich nie można obstawiać czy PESA zdąży czy nie ;)

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki