REKLAMA
FORUM FINANSÓW

BADANIECo jest na liście marzeń Polaków? Ciekawe badanie Mastercard

2025-04-06 07:00
publikacja
2025-04-06 07:00

Niespełna jedna trzecia ankietowanych w Polsce planuje w tym roku wydać ponad 4 tys. zł na zwiedzanie świata, jednocześnie 65 proc. ankietowanych Polaków woli czerpać z atrakcji lokalnych niż międzynarodowych - wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Mastercard.

Co jest na liście marzeń Polaków? Ciekawe badanie Mastercard
Co jest na liście marzeń Polaków? Ciekawe badanie Mastercard
fot. freepik / / Freepik

Badanie wykazało, że w tym roku 58 proc. polskich ankietowanych zwiększyło budżety na „doświadczenia”, które planują zrealizować, w porównaniu do zeszłego roku. 40 proc. badanych przyznało, że ogranicza zakupy materialnych rzeczy, takich jak odzież, a 33 proc. mniej wydaje na gadżety, aby zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznaczyć na „doświadczenia”. „Co więcej, polscy konsumenci świadomie i racjonalnie podchodzą do kwestii planowania i wydawania pieniędzy przeznaczonych na wrażenia” - poinformowano w komunikacie podsumowującym badanie.

Przekazano również, że 77 proc. ankietowanych upewnia się, że aktywność znajdująca się na ich „liście marzeń” mieści się w założonym budżecie, a 72 proc. przyznaje, że przed dokonaniem rezerwacji sprawdza i porównuje oferty, aby znaleźć najlepszą okazję. 39 proc. respondentów czeka z rezerwacją do momentu otrzymania wynagrodzenia.

Jak wynika z badania, aktywności na świeżym powietrzu to dla 91 proc. badanych osób z Polski „najcenniejsze doświadczenia” w 2025 r. Dla 89 proc. takim doświadczeniem są przeżycia związane z podróżowaniem i turystyką. W komunikacie zwrócono uwagę, że 28 proc. polskich respondentów zadeklarowało, iż planuje w tym roku wydać ponad 4 tys. zł na zwiedzanie świata.

Dalej na „liście marzeń” ankietowanych z Polski znalazły się doświadczenia związane ze zdrowiem i wellness - wskazało na to 83 proc. - oraz „doświadczenia rodzinne” - 79 proc. Mniej respondentów wskazało na koncerty i wydarzenia muzyczne na żywo, doświadczenia związane z historią i dziedzictwem kulturowym oraz „doświadczenia filmowe” - odpowiedzi te zaznaczyło po 78 proc. uczestników badania.

Poinformowano również, że dla 87 proc. ankietowanych polskich konsumentów priorytetem jest „inwestowanie w niezapomniane chwile” uwzględnione na „liście marzeń”. Dla 42 proc. ankietowanych Polaków motywacją do „inwestycji w doświadczenia” jest chęć budowania wspomnień na całe życie, dla 36 proc. potrzeba odkrywania świata i zyskania nowego spojrzenia, a dla 28 proc. pytanych dzielenie się doświadczeniami z bliskimi.

„W tegorocznym badaniu Mastercard, 65 proc. ankietowanych Polaków podało, że woli czerpać z atrakcji lokalnych niż międzynarodowych. 71 proc. respondentów tłumaczy to redukcją kosztów podróży, 55 proc. udogodnieniami i łatwością podróżowania, a co drugi respondent przyznaje, że chce wspierać lokalną gospodarkę” - poinformowano w publikacji.

Zwrócono również uwagę, że w zeszłorocznym badaniu Polacy najchętniej „inwestowali” w podróże i turystykę, aktywności na świeżym powietrzu oraz przeżycia związane ze spędzaniem czasu z rodziną - wskazało tak odpowiednio 53 proc., 49 proc. i 33 proc. osób.

Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2025 r. metodą ankietową przez agencję badawczą Dynata. W badaniu wzięło udział 15 tys. respondentów z Austrii, Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Belgii, Irlandii, Bułgarii, Rumunii, Chorwacji, Serbii, Szwecja, Holandii, Grecji, Cypru, Czech, Portugalii i Szwajcarii. (PAP)

bpk/ mmu/

Źródło:PAP
Tematy
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie
Najtańsze konta firmowe z premią za korzystanie

Komentarze (6)

dodaj komentarz
platfusoptymista
Polacy marzą o taniej rosyjskiej ropie rurociągiem Przyjaźń.
jas2
33 proc. mniej wydaje na gadżety, aby zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznaczyć na „doświadczenia”.

Jeśli biznes zakłada dwóch ludzi, z których jeden ma pieniądze a drugi ma doświadczenie, to bardzo szybo ten co ma doświadczenie będzie miał pieniądze, a ten co miał pieniądze, będzie miał
33 proc. mniej wydaje na gadżety, aby zaoszczędzone w ten sposób pieniądze przeznaczyć na „doświadczenia”.

Jeśli biznes zakłada dwóch ludzi, z których jeden ma pieniądze a drugi ma doświadczenie, to bardzo szybo ten co ma doświadczenie będzie miał pieniądze, a ten co miał pieniądze, będzie miał doświadczenie.
prs
Ilu marzy by co roku - lub czesciej! - zarabiac dwa razy wiecej??..

Ilu robi cos - codziennie! - w tym kierunku??..

..by nie przejmowac sie inflacja, podwyzkami, cłami, cena mieszkan, najmem etc..

Takich badan Mastercard pewnie nie robi..

..hehehhh..
helixo
Bez badania marzeniem większości kobiet jest nic nie robić, smakować różne jedzenie w restauracjach i podróżoać ale tylko część jest wystarczająco atrakcyjna żeby się dobrze za takie życie sprzedać a reszta się frustruje :)
jas2
Kobiety chyba rzeczywiście bardziej i szybciej ulegają propagandzie/reklamie.

Powiązane: Podróże

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki