REKLAMA

CCC chce mieć w '18 ponad 650 mln zł EBITDA i ponad 5 mld zł przychodów (opis)

2017-11-14 14:50
publikacja
2017-11-14 14:50

CCC chce wypracować w 2018 roku powyżej 650 mln zł zysku EBITDA i zwiększyć przychody do ponad 5 mld zł - podała spółka we wtorkowej prezentacji wynikowej.

"Zarząd CCC jest ambitny, więc traktuje te cele jako minimum do osiągnięcia na 2018 rok" - powiedział wiceprezes CCC Marcin Czyczerski na spotkaniu z inwestorami.

Konsensus PAP zakłada obecnie, że w 2018 roku przychody grupy CCC wyniosą 4,92 mld zł, a EBITDA ok. 690 mln zł.

Po trzech kwartałach 2017 roku grupa CCC ma 285,3 mln zł EBITDA (wzrost o 38,1 proc. rdr) przy przychodach na poziomie 2,83 mld zł (wzrost o 37,6 proc. rdr).

Firma zakłada też na 2018 rok niezmieniony poziom marży brutto (wzrost w biznesie tradycyjnym).

Wiceprezes pytany, czy założenie stabilnej marży brutto nie jest zbyt konserwatywne, odpowiedział: "To jest bardzo konserwatywna prognoza. Mamy potencjał wynikający z dolara. Z przyjemnością przebijemy te cele".

Czyczerski poinformował, że w IV kwartale marża nie rozczarowuje.

"Efekt dolara może być zauważalny. Zobaczymy, jak będzie się kształtować pogoda. Wierzymy, że wystąpi impuls sprzedażowy, którego jeszcze nie było. Na razie jest dobrze" - powiedział wiceprezes.

W III kwartale marża brutto wyniosła 51 proc.

Koszty SG&A wzrosły w III kwartale do 443 mln zł, z czego koszty funkcjonowania sklepów wyniosły 305 mln zł, pozostałe koszty sprzedaży 114 mln zł, a koszty ogólnego zarządu 24 mln zł.

Koszty funkcjonowania sklepów na m kw. wzrosły, co było spowodowane zmianą polityki wynagradzania w sklepach. Od trzeciego kwartału większa część kosztów jest zmienna, zależna od sprzedaży.

Czyczerski poinformował, że nowy system wynagradzania, który premiuje pracowników w przypadku przekroczenia celów dla sprzedaży LFL, kosztował w III kwartale 14 mln zł.

"Powyżej celu dla LFL pojawia się element zmienny wynagrodzenia. Koszty są wtedy większe, ale większa jest też sprzedaż. Jeśli jednak te cele nie będą realizowane, to tych dodatkowych kosztów nie będzie" - powiedział wiceprezes.

Poinformował, że celem grupy jest zneutralizowanie wzrostu kosztów wynagrodzeń poprzez większą sprawność operacyjną.

"Spółka jest dobrze zarządzana, ale w procesach, operacjach jest jeszcze pole do usprawniania" - powiedział.

CCC rozpoczęła niedawno szereg projektów, które mają na celu pełną integrację kanałów offline i online oraz usprawnienie zarządzania. Według założeń spółki, przyczynią się one do poprawy rentowności grupy.

"Nowy koncept sklepów, lepsze zarządzanie przecenami, systemy predyktywne - jesteśmy bardzo spokojni o przyszły rok" - powiedział Czyczerski.

Wśród celów na 2018 rok CCC przewiduje też, że udział przychodów w kanale online wyniesie w przyszłym roku 20 proc. W trzecim kwartale udział sprzedaży eObuwie. pl wyniósł 15 proc.

Obroty w internecie mają wynieść w przyszłym roku 1 mld zł. Planowane są przynajmniej trzy nowe rynki online do końca 2018 roku. W planach jest też m.in. budowa nowego centrum logistycznego.

300 TYS. M KW NOWEJ POWIERZCHNI HANDLOWEJ NETTO W LATACH 2017-19

Jeśli chodzi o sieć sklepów stacjonarnych, to CCC zakłada, że na koniec 2017 roku sieć grupy liczyć będzie 545 tys. m kw., co oznacza wzrost o 19 proc. rdr, a na koniec 2018 roku powierzchnia sieci powiększy się do ok. 655 tys. m kw.

"W tym roku wciąż możliwe jest powiększenie sieci o 100 tys. m kw, ale mamy kilka projektów na przełomie roku, więc konserwatywnie zakładamy 85-90 tys. m kw. na ten rok. W 2018 roku chcemy oddać ponad 110 tys. m kw. Wewnętrzne plany rozpisane są na znacznie większe powierzchnie, ale przedstawiamy konserwatywne założenia" - powiedział Czyczerski.

"Cel zwiększenia powierzchni handlowej netto o 300 tys. m kw. w latach 2017-19 uważamy za niezagrożony" - dodał wiceprezes CCC.

Spółka podała w prezentacji, że wydatki inwestycyjne grupy w 2017 roku wyniosą min. 150 mln zł, podobnie jak w przyszłym roku.

We wrześniu CCC pozyskało z emisji akcji 530 mln zł na dalszy rozwój, środki wpłynęły do spółki w październiku.

Czyczerski poinformował, że co najmniej 50 mln zł spółka chce przeznaczyć na transformację cyfrową i co najmniej 100 mln zł na nową przestrzeń logistyczną. CAPEX na nowe sklepy ma wynieść ok. 450 mln zł, a ok. 30 mln zł wynieść mają wydatki na biura w Polkowicach i Warszawie.

Podczas prezentacji wyników rocznych CCC może poinformować o nowych założeniach strategicznych na kolejne okresy. (PAP Biznes)

pel/ jtt/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najtańsze konta osobiste z premią – listopad 2020 r.

Najtańsze konta osobiste z premią – listopad 2020 r.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki