

W środę rano, od godziny 8:00, nie działała strona internetowa Banku Pekao SA. Awaria uniemożliwiała klientom zalogowanie się do swoich kont poprzez system transakcyjny. Przed godziną 10:00 wszystko wróciło do normy.

Klienci zgłaszali problemy z dostępem do banku już od godz. 8.00. Na oficjalnej stronie banku na portalu społecznościowym Facebook bank poinformował, że faktycznie boryka się z przejściową awarią systemu. Klienci nie dostali jednak oficjalnej informacji o tym kiedy mogą spodziewać się przywrócenia działania systemu.
W rozmowie z Bankier.pl Tomasz Bogusławski z biura prasowego Banku Pekao potwierdził, że bank zmagał się z problemami technicznymi. Wskutek nich klienci nie mogli skorzystać z systemu bankowości elektronicznej.
Przedstawiciele banku nie chcieli spekulować, jak długo potrwa rozwiązanie problemu, nieoficjalnie - dostęp do internetowych funkcjonalności banku powinien zostać przywrócony w ciągu godziny. Klienci w czasie awarii nadal mieli dostęp do bankomatów i transakcji kartowych - problemy występowały wyłącznie w przypadku systemu transakcyjnego.
Dzisiejsza usterka może być szczególnie uciążliwa dla tych klientów, którym mija dzisiaj termin na zapłatę VAT-u. Nie mają oni możliwości zlecenia przelewu do urzędu skarbowego.
/mwc/mg