Jeden z największych banków w Polsce zmaga się z awarią. Klienci nie są w stanie wysyłać przelewów z rachunków firmowych. To nie są pierwsze problemy z bankowością elektroniczną w BZ WBK.
Problem jest poważny - posiadacze firmowych kont nie są w stanie złożyć zlecenia przelewu przez system bankowości elektronicznej. Wskutek tego przedsiębiorcy nie mogą regulować swoich zobowiązań, a wielu z nich daje wyraz swojemu niezadowoleniu w sieci. Na facebookowym profilu banku klienci piszą: "KNF powinna się Wami zająć!! Od 3 dni nie możemy zlecić firmowych przelewów za pośrednictwem panelu internetowego, wstyd i żenada!", "Jak mam się tłumaczyć ludziom, że nie przelałam im pieniędzy?".
Klienci skarżą się na facebookowym profilu banku
Obecny problem dotyczy jedynie przedsiębiorców, jednak ostatnie zmiany na stronie internetowej BZ WBK przeszkodziły w korzystaniu z serwisu wszystkim klientom. Użytkownicy Facebooka skarżą się na błędy w aplikacji mobilnej banku, niektórzy nie otrzymują SMS-kodów, inni w ogóle nie mogli wejść na stronę internetową banku.
Skontaktowaliśmy się z przedstawicielem banku aby dowiedzieć się, co jest powodem awarii i kiedy usterka zostanie usunięta. - Po wdrożeniu zmian w systemach informatycznych BZWBK, w przypadku niektórych klientów występują problemy w dostępie do zakładki Przelewy w BZWBK24. W efekcie część klientów może mieć problem z realizacją przelewów poprzez system bankowości elektronicznej BZWBK24. Obecnie trwają prace nad usunięciem niedogodności - komentuje dla Bankier.pl Ewa Krawczyk z obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu Banku Zachodniego WBK.
Bank przeprasza za utrudnienia, jednak nie jest w stanie powiedzieć, kiedy awaria zostanie usunięta.
Nie jest to pierwsza awaria systemów internetowych Banku Zachodniego. Problemy z serwisami transakcyjnymi miały już miejsce na przełomie lipca i sierpnia tego roku. Klienci są oburzeni tym, że bank wydaje pieniądze na głośne kampanie reklamowe, a nie jest w stanie zadbać o prawidłowe funkcjonowanie systemów informatycznych.
Marcin Lekki
Bankier.pl
