Auto Partner zadowolony z wyników sprzedażowych po III kw., pracuje nad poprawą rentowności

Auto Partner optymistycznie ocenia wyniki sprzedażowe po trzech kwartałach 2019 roku i perspektywy na kolejne miesiące. Dystrybutor części samochodowych intensywnie pracuje nad poprawą rentowności - poinformował PAP Biznes w wywiadzie członek zarządu spółki, Piotr Janta.

"Jesteśmy zadowoleni z wyników sprzedażowych po trzech kwartałach. Rośniemy zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Nie odczuwamy spowolnienia i spodziewamy się w najbliższych miesiącach utrzymania dobrej koniunktury w naszej branży. Specyfika naszej działalności i sektora dystrybucji części jest inna niż producentów samochodowych, których dotyka lekkie spowolnienie" - powiedział Janta.

"Intensywnie pracujemy nad poprawą rentowności. W II kwartale odnotowaliśmy przejściowe pogorszenie rentowności, wynikające głównie z dynamicznego rozwoju i inwestycji w ten rozwój. Od IV kw. 2018 roku do końca czerwca 2019 roku otworzyliśmy aż 6 nowych filii, w przygotowaniu są kolejne, co docelowo zaprocentuje wzrostem sprzedaży" - dodał.

Członek zarządu poinformował, że Auto Partner ma obecnie 88 filii, a w IV kw. 2019 roku planuje otwarcie dwóch kolejnych.

Po 9 miesiącach 2019 roku przychody grupy Auto Partner wzrosły o blisko 29 proc. do 1,11 mld zł. Na początku kwietnia prezes Auto Partner, Aleksander Górecki stwierdził, że przy założeniu dotychczasowego tempa rozwoju grupy przychody w 2019 roku mogłyby sięgnąć ok. 1,5 mld zł.

W II kwartale 2019 roku przychody grupy Auto Partner wzrosły o 29,49 proc. do 392,9 mln zł, zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 22,26 proc. do 96,3 mln zł, zysk z działalności operacyjnej spadł o 13,24 proc. do 19,2 mln zł, a zysk netto zmniejszył się o 23,82 proc. do 13,5 mln zł.

Janta podtrzymał zapowiedzi regularnej wypłaty dywidendy.

"Obiecaliśmy, że będziemy wypłacać dywidendę i planujemy tej obietnicy dotrzymać. Kluczowym celem są jednak reinwestycje, bo potrzebujemy środków na dalszy dynamiczny rozwój. Dzięki stale rozwijanej sieci dystrybucji, ekspansji na nowe rynki notujemy co roku tak dobre dynamiki sprzedaży" - powiedział.

Z zysku za 2018 rok Auto Partner przeznaczył na wypłatę dywidendy łącznie 2,6 mln zł, czyli 2 gr na akcję. Wcześniej od debiutu na GPW w 2016 roku spółka nie wypłacała dywidendy.

Grupa planuje otwarcie kolejnego magazynu w Polsce, ale decyzja, co do terminu i dokładnej lokalizacji, nie została jeszcze podjęta.

"W ciągu kilku najbliższych miesięcy podejmiemy decyzję w sprawie otwarcia nowego magazynu, zlokalizowanego w zachodniej Polsce. Szacujemy, że realizacja tak dużego obiektu zajmie ok. 1,5-2 lata. Powierzchnia magazynowa będzie wynajmowana, ale aby uruchomić nowy obiekt będzie nam potrzebny kapitał obrotowy na zakup towarów. W naszych wynikach pojawią się m.in. koszty wynajmu magazynu, koszty pracy związane z zatrudnieniem nowych pracowników oraz leasingu automatyki hubu" - powiedział członek zarządu.

Auto Partner ma m.in magazyn centralny w Bieruniu o powierzchni ponad 40 tys. m kw. oraz hub, czyli duży magazyn przeładunkowy zaopatrujący filie, w Pruszkowie, o powierzchni 8,5 tys. m. kw.

Dystrybutor części samochodowych działa w Polsce oraz eksportuje do kilkunastu krajów. Najważniejsze kierunki eksportu to: Czechy, Słowacja, Austria, Łotwa, Ukraina, Austria, Niemcy i Węgry.

Ewa Pogodzińska (PAP Biznes)

epo/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
AUTOPARTN 0,64% 4,73
2019-12-13 17:02:09
WIG 0,19% 56 729,11
2019-12-13 17:15:02
WIG20 0,21% 2 106,51
2019-12-13 17:15:00
WIG30 0,16% 2 415,03
2019-12-13 17:15:00
MWIG40 -0,11% 3 837,35
2019-12-13 17:15:01
DAX 0,46% 13 282,72
2019-12-13 17:37:00
NASDAQ 0,20% 8 734,88
2019-12-13 22:03:00
SP500 0,01% 3 168,80
2019-12-13 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.