Artifex Mundi miał w czerwcu 6,8 mln zł przychodów, o 130 proc. więcej rdr i 5 proc. więcej mdm. W II kw. przychody spółki wyniosły 19,6 mln zł - podał producent gier wideo w komunikacie prasowym.


Przychody segmentu free-to-play wzrosły w czerwcu, rdr, o 222 proc., do 6,1 mln zł, a w całym drugim kwartale wyniosły 17,2 mln zł wobec 5,8 mln zł rok wcześniej.
Wskazano, że za wzrost przychodów segmentu oraz całej spółki odpowiadała w minionym miesiącu aplikacja Unsolved, umożliwiająca graczom dostęp w formule free-to-play do części z najlepszych gier HOPA znajdujących się w portfelu Artifex Mundi. Przychody z jej komercjalizacji wzrosły w czerwcu, rdr, o 253 proc., do 6 mln zł i były wyższe od przychodów majowych o 8 proc.
W II kwartale Unsolved wygenerowało 16,8 mln zł przychodów, wobec 5 mln zł w II kwartale 2022 r.
Według Przemysława Błaszczyka, prezesa Artifex Mundi rekordowy poziom wydatków na akwizycję graczy, zanotowany w czerwcu br., osiągnięty został mimo sezonowo niesprzyjającym warunkom na rynku. Wydatki na akwizycję graczy wyniosły w czerwcu 4 mln zł, wobec 3,2 mln zł miesiąc wcześniej oraz 0,9 mln zł w czerwcu 2022 r.
"Wypracowane narzędzia analityczne pozwalają nam precyzyjnie modelować i kontrolować rentowność pozyskiwanych do Unsolved kolejnych grup graczy. Zgodnie z niezmienną od kwartałów strategią oczekujemy określonego zwrotu z zainwestowanego kapitału. Dynamiczny wzrost skali nakładów na marketing Unsolved był możliwy dzięki istotnej poprawie monetyzacji Unsolved w II kwartale" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes spółki, Przemysław Błaszczyk.
"Znaczący wzrost bazy użytkowników Unsolved notowany od początku roku w połączeniu z już zrealizowanymi zmianami w grze oraz planowaną dalszą jej rozbudową, zdecydowanie dobrze rokuje wynikom Artifex Mundi w kolejnych kwartałach" - dodał. (PAP Biznes)
mcb/ gor/