Apator pokazał wyniki zbliżone do konsensusu. Zarząd podtrzymuje prognozy na '19

Apator pokazał w pierwszym kwartale 2019 roku wyniki zbliżone do konsensusu PAP Biznes. Zarząd w komunikacie prasowym podtrzymał prognozy grupy na 2019 rok zakładające wzrost przychodów do 880-920 mln zł, a zysku netto do 72-75 mln zł.

(fot. Jacek Łagowski / FORUM)

Realizacja prognozy rocznej po pierwszym kwartale oscylowała dla przychodów ze sprzedaży wokół poziomu 23-24 proc., a dla zysku netto 21 proc.

W pierwszym kwartale grupa Apatora miała 212,5 mln zł (2,7 proc. powyżej konsensusu), 33,3 mln zł EBITDA (0,7 proc. więcej niż oczekiwali analitycy), 21,6 mln zł EBIT (konsensus zakładał 22,5 mln zł) oraz 15,2 mln zł zysku netto (wobec 16 mln zł konsensusu).

Wzrost skonsolidowanych przychodów o 13 proc. Apator tłumaczy wysoką dodatnią dynamiką obrotów we wszystkich trzech segmentach biznesowych: energii elektrycznej, gazu oraz wody i ciepła.

Segment energii elektrycznej zanotował wzrost przychodów ze sprzedaży o 24,2 proc. związany ze zdecydowanie wyższymi obrotami w linii opomiarowania liczników energii elektrycznej (m.in. zwiększone dostawy liczników elektronicznych na rynek niemiecki oraz liczników indukcyjnych, a także realizacja usług energetycznych na rzecz kluczowych OSD w kraju) oraz dalszą odbudową sprzedaży w linii ICT (Apator Rector), przy równoczesnej niższej sprzedaży w liniach systemów sterowania i nadzoru oraz aparaturze sterowniczej.

Wskaźnik rentowności EBITDA był w pierwszym kwartale 2019 r. wyższy niż rok wcześniej o 1,8 pp, osiągając poziom 13,8 proc.

Segment gaz osiągnął wzrost przychodów ze sprzedaży o 16 proc., wynikający zarówno z wyższego eksportu (o 9,0 proc. r/r, w związku z realizacją dużych dostaw gazomierzy inteligentnych do Holandii, Belgii oraz Wielkiej Brytanii, a także gazomierzy z liczydłem mechanicznym na rynek niemiecki), jak i zdecydowanie wyższej sprzedaży w kraju (wzrost o 52,8 proc. r/r).

Marża EBITDA w segmencie gaz utrzymuje poziom nieco ponad 17 proc.

Z kolei segment woda i ciepło osiągnął wzrost przychodów ze sprzedaży o 6,8 proc. r/r wynikający z wyższych obrotów w eksporcie (o 12,8 proc. r/r) przy utrzymaniu poziomu sprzedaży krajowej. Marża EBITDA, najwyższa w porównaniu do pozostałych segmentów, osiągnęła 18,3 proc.

W pierwszych trzech miesiącach 2019 roku sprzedaż Apatora na rynku krajowym wynosiła 109,6 mln zł, a zagraniczna 102,9 mln zł. Sprzedaż poza Polską wzrosła rok do roku o blisko 15 proc.

W komentarzu do wyników Apator zwraca uwagę na wzrost obrotów na rynku niemieckim w pierwszym kwartale 2019 r., które zostały niemal podwojone r/r i wyniosły ok. 19 mln zł. Jest to zasługa wyższych obrotów w segmentach energii elektrycznej oraz gazu.

Wśród pozostałych krajów eksportowych dominowały rynki: holenderski, belgijski i czeski.

Przepływy operacyjne na koniec marca sięgnęły 17,7 mln zł. Wskaźnik dług netto/EBITDA wynosi 0,97x.

Poniżej przedstawiamy wyniki Apatora w pierwszym kwartale 2019 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP i wyników poprzednich okresów. Dane w mln zł.
1Q2019 wyniki kons. różnica r/r q/q
Przychody 212,5 206,9 2,7% 12,9% -12,2%
EBITDA 33,3 33,1 0,7% 12,9% -5,5%
EBIT 21,6 22,5 -3,8% 11,0% -11,4%
zysk netto j.d. 15,2 16,0 -4,7% 6,0% -10,5%
marża EBITDA 15,7% 16,0% -0,33 0,01 1,12
marża EBIT 10,2% 10,9% -0,69 -0,17 0,09
marża netto 7,2% 7,7% -0,56 -0,46 0,13

pr/ gor/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
APATOR 1,77% 23,00
2019-09-20 17:03:03
WIG -0,98% 57 485,19
2019-09-20 17:15:02
WIG20 -0,91% 2 171,75
2019-09-20 17:15:00
WIG30 -1,07% 2 464,87
2019-09-20 17:15:00
MWIG40 -1,91% 3 750,76
2019-09-20 17:15:01
DAX 0,08% 12 468,01
2019-09-20 17:37:00
NASDAQ -0,80% 8 117,67
2019-09-20 22:03:00
SP500 -0,49% 2 992,07
2019-09-20 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.