Answear wstępnie szacuje, że sprzedaż online w I kwartale 2023 roku wzrosła rdr o 62 proc., do 268 mln zł. Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF w pierwszym kwartale 2023 r. wyniosły 271 mln zł, czyli o 52 proc. więcej niż rok wcześniej – poinformowała spółka w komunikacie.


„Answear osiąga dodatnią dynamikę sprzedaży we wszystkich krajach, w których posiada sklepy internetowe, kontynuując realizację celu, jakim jest budowa lidera w branży fashion e-commerce w regionie CEE” – napisano w komunikacie.
„Answear kontynuuje również działania nastawione na budowanie świadomości marki poprzez szeroko zasięgowe kampanie telewizyjne i video-online, których pierwsza odsłona zaplanowana na ten rok została zrealizowana w miesiącach styczeń-luty, na wszystkich rynkach. Ponadto, dobrze wykorzystany okres wyprzedaży i optymalne zaplanowanie budżetów zakupowych pozwoliło na przyspieszenie rotacji zapasów oraz optymalizację marży” – dodano.
Spółka poinformowała, że na wysoką dynamikę sprzedaży pierwszego kwartału 2023 roku vs pierwszy kwartał 2022 roku wpływ miała niższa baza pierwszego kwartału zeszłego roku, w którym w dniu wybuchu wojny przeciw Ukrainie Answear wstrzymał sprzedaż na tym rynku. (PAP Biznes)
pam/ gor/