REKLAMA

Alumetal w IV kw. zamierza zwiększyć sprzedaż

2020-11-16 10:40
publikacja
2020-11-16 10:40
fot. Tomasz Ras / Puls Biznesu

Alumetal w czwartym kwartale 2020 r. zamierza zwiększyć wolumen sprzedaży rdr, a w przyszłym roku celem jest zwiększenie sprzedaży do ponad 200 tys. ton – powiedziała PAP Biznes prezes Agnieszka Drzyżdżyk. Sygnały popytowe na najbliższe miesiące, w ocenie zarządu, pozwalają optymistycznie spojrzeć na realizację celów przyjętego programu motywacyjnego na lata 2021-23, który zakłada w 2021 r. ponad 98 mln zł EBITDA i ponad 69 mln zł znormalizowanego zysku netto.

"Pod koniec pierwszego półrocza br. jeszcze walczyliśmy, by wykorzystane było 50 proc. naszych zdolności produkcyjnych, teraz wszystkie zakłady pracują na wysokich obrotach. W trakcie drugiej fali pandemii celem jest zachowanie ciągłości procesów produkcyjnych. Obecnie dostępne zdolności we wszystkich naszych zakładach są wykorzystywane na wysokich poziomach, popyt jest mocny i klienci wysyłają nam dobre sygnały zarówno na końcówkę tego roku, jak i na 2021 r." - powiedziała prezes Alumetalu, producenta aluminiowych wtórnych stopów odlewniczych dla motoryzacji.

"Aktualnie, zgodnie z tym, co zapowiadaliśmy wcześniej, spodziewamy się, że wielkość sprzedaży w ostatnich miesiącach 2020 r. będzie nie mniejsza niż w ubiegłym roku (wolumen sprzedaży w czwartym kwartale 2019 r. wyniósł ok. 45 tys. ton - PAP). Oczywiście sytuacja wciąż jest niepewna, ale obecnie – co może być zadziwiające dla wielu obserwatorów rynku automotive – wygląda to dobrze” – dodała.

W ocenie Drzyżdżyk, pomimo tego, że sprzedaż nowych samochodów w całym 2020 roku będzie dużo niższa w stosunku do 2019 roku, to klienci Alumetalu chcą jeszcze w czwartym kwartale br. poprawić wyniki sprzedaży, co przekłada się na wzrost zamówień. Wydaje się, że może to mieć także związek ze zwiększaniem zapasów w całym łańcuchu dostaw.

"Lekcja została odrobiona, przemysł motoryzacyjny chce zapobiec sytuacji, która miała miejsce w pierwszej połowie tego roku – lockdown się skończył, a dochodziły do nas wiadomości, że firmom brakowało komponentów, co zakłóciło pracę na liniach montażowych w Europie, więc teraz firmy zwiększają zapasy” – oceniła prezes.

W pierwszym półroczu 2020 roku sprzedaż Alumetalu spadła o 33 proc. do 70,2 tys. ton. W ocenie Drzyżdżyk, patrząc na pierwsze przetargi w 2021 r. można spodziewać się wysokich wolumenów sprzedaży.

"Oczywiście tegoroczna baza jest niska, ale trend jest mocno wzrostowy - to jest pozytywny sygnał i dobry prognostyk. Rok 2020 r. przyniósł schłodzenie koniunktury, ale w naszym odczuciu to część naturalnego cyklu, tyle, że przy niecodziennych okolicznościach” – powiedziała prezes.

"W przyszłym roku chcemy osiągnąć wolumen sprzedaży na poziomie ponad 200 tys. ton – w porównaniu do tego roku byłaby to duża zmiana, ale jesteśmy na to przygotowani” – dodała.

Zdaniem Drzyżdżyk, płynące z rynku sygnały pozwalają optymistycznie spojrzeć na realizację celów programu motywacyjnego na lata 2021-2023, o przyjęciu którego walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki zdecydowało 12 listopada.

„Program wygląda bardzo ambitnie, zwłaszcza na tle tego roku, ale wierzymy w jego realizację. Przyjmujemy wysokie cele, ale one są przemyślane i chcemy zawalczyć o pełną realizację programu” – powiedziała prezes.

Alumetal, zgodnie z programem motywacyjnym, zakłada uzyskanie w 2021 roku nie mniej niż 98 mln zł EBITDA, w 2022 roku 108 mln zł a w 2023 roku 119 mln zł. Wymagane poziomy znormalizowanego skonsolidowanego zysku netto grupy w tych latach to nie mniej niż odpowiednio: 69,2 mln zł, 76,1 mln zł i 83,7 mln zł.

W roku 2021 Alumetal planuje m.in. osiągnięcie pełnej zdolności produkcyjnej w modernizowanym zakładzie w Kętach, co ma pomóc w zwiększeniu wolumenów sprzedaży.

"W pierwszym kwartale 2021 r. chcemy osiągnąć już pełną zdolność produkcyjną w naszym zakładzie w Kętach – aktualnie jesteśmy na finiszu prac modernizacyjnych, realizujemy wszystko zgodnie z harmonogramem i budżetem” – powiedziała prezes.

Unowocześnienie bazy produkcyjnej w zakładzie w Kętach zapewni wzrost mocy wytwórczych całej grupy z obecnych 250 tys. ton do 270 tys. ton rocznie, ale też poprawi efektywność produkcji. Nowa linia produkcyjna realizuje także politykę optymalizacji energetycznej w grupie, ponieważ najstarszy zakład będzie opierał się teraz w całości na gazie ziemnym.

W pierwszym półroczu 2020 roku wydatki inwestycyjne związane z modernizacją zakładu w Kętach wyniosły 26,5 mln zł, a narastająco od początku inwestycji 49,3 mln zł.

Alumetal jest producentem wtórnych aluminiowych stopów odlewniczych. Obecne moce produkcyjne zakładów produkcyjnych grupy to około 250 tys. ton rocznie. Oprócz stopów wtórnych grupa produkuje stopy wstępne, aluminium do odtleniania stali oraz w ramach działalności spółki T+S - topniki i sole. Klientami grupy w około 90-proc. jest przemysł motoryzacyjny.

Dominika Antoniak (PAP Biznes)

doa/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki