REKLAMA
BLACK FRIDAY W BANKACH

4 pasy na A2 między Łodzią i Warszawą? "W tym roku możliwy przetarg"

2025-02-13 14:05, akt.2025-02-13 17:03
publikacja
2025-02-13 14:05
aktualizacja
2025-02-13 17:03

Według ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka w tym roku GDDKiA może ogłosić przetarg na budowę dodatkowych pasów ruchu autostrady A2 między Łodzią i Warszawą. Docelowo w 2028 roku trasa ma mieć po trzy i cztery pasy w obu kierunkach.

4 pasy na A2 między Łodzią i Warszawą? "W tym roku możliwy przetarg"
4 pasy na A2 między Łodzią i Warszawą? "W tym roku możliwy przetarg"
/ Ministerstwo Infrastruktury

Jak poinformował w czwartek w Łodzi szef resortu infrastruktury obecnie inwestycja dot. poszerzenia A2 jest na etapie oczekiwania na decyzję o zezwoleniu na realizację (ZRID); Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w październiku ub.r. złożyła wnioski do wojewody łódzkiego i wojewody mazowieckiego.

"Wiem, że prace w tej sprawie w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim już się toczą. Wyrażamy nadzieję, że w tym roku uzyskamy decyzję ZRID zarówno z Łodzi, jak i Warszawy, i w tym roku GDDKiA ogłosi przetarg na prace budowalne" – powiedział Klimczak.

Dodał, że w ramach inwestycji powstaną dodatkowe pasy ruchu oraz instalacja OZE do zasilania infrastruktury drogowej i instalacji oświetleniowej. Dzięki niej A2 ma zyskać samowystarczalność energetyczną.

"Inne autostrady także zabiegają o poszerzenie, m.in. A4 między Krakowem a Katowicami oraz na odcinku dolnośląskim i opolskim. Mam nadzieję, że rozbudowa autostrady A2 będzie dobrym przykładem nie tylko usprawnienia transportu i komunikacji, ale także zastosowania odnawialnych źródeł energii" – podkreślił.

Minister poinformował, że koszt rozbudowy A2 jest szacowany na ok. 2,2 mld zł; ma ona być zakończona do 2028 roku.

Docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ - po trzy pasy ruchu. Łączna długość przebudowy obejmie 92 km, z czego 89 km to budowa dodatkowych pasów, a pozostałe 3 km obejmują prace na wysokości węzła Łódź Północ (skrzyżowanie A1 i A2).

Według GDDKiA, rozbudowa autostrady A2 między Łodzią i Warszawą będzie jednym z najtrudniejszych i najbardziej skomplikowanych zadań, bo wszystkie prace budowlane będą prowadzone przy odbywającym się ruchu pojazdów. Wymusi to opracowanie i wdrożenie skomplikowanej organizacji ruchu, w ramach której przez cały czas trwania budowy dla każdego z kierunków mają być dostępne po dwa pasy.

Wybudowana przed ponad dekadą trasa między Łodzią i Warszawą jest jednym z najbardziej zatłoczonych odcinków dróg w Polsce. Średni ruch dobowy między tymi miastami waha się od ponad 50 tys. do blisko 100 tys. pojazdów, w przyszłości ruch najprawdopodobniej jeszcze się zwiększy w związku z dojazdami do Centralnego Portu Komunikacyjnego. (PAP)

bap/ jus/ malk/

Źródło:PAP
Tematy
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking
Konta firmowe bez ukrytych opłat. Sprawdź najnowszy ranking

Komentarze (8)

dodaj komentarz
sbbililu
WRESZCIE KTOŚ ZMĄDRZAŁ !!! A CZYTAJĄC STADO BARANÓW PONIŻEJ AŻ ŻAL I PYTANIE CZY TO NIE AGENTURA ANTY POLSKA !!!
prawnuk
Moim zdaniem trzeba ok 10? 20 km na południe od A2 zrobić ekspresówkę o 2 pasach z rozbiegami znacznie dłuższymi......
Polacy jeżdzący po 4 pasach to bedzie masakra.
no chyba, że postawimy znaki ograniczenie do 80 i notoryczny pomiar prędkości.
Trochę swiata widziałem, i poza Ruhrą i ciut północnymi Włochami nie widziałem
Moim zdaniem trzeba ok 10? 20 km na południe od A2 zrobić ekspresówkę o 2 pasach z rozbiegami znacznie dłuższymi......
Polacy jeżdzący po 4 pasach to bedzie masakra.
no chyba, że postawimy znaki ograniczenie do 80 i notoryczny pomiar prędkości.
Trochę swiata widziałem, i poza Ruhrą i ciut północnymi Włochami nie widziałem tak szerokich dróg
prawdziwynierobot
na trzech pasach jest tak, że prawym jadą ciężarówki 80 km/h, środkowym jadą osobówki 82 km/h, a lewym pomykają >120 km/h. Plus do tego ciągłe, nagłe przeskakiwanie z pasa na pas...
to ja już wolę się ciągnąć dwupasmówką...
shnupke
Nie róbcie tego!
Już dziś miszcze [WGR!!!], [WSC], przyspawani do bariery lewego pasa, wykonując codziennie ten sam manewr hamowania do zera na lewym i skręt w prawo w zjazd, zaczną zawracać i bedą jeździć pod prąd!
Oni już dziś nie radzą sobie z 2 pasami, co będzie przy 4?
Czołówki na autostradzie!
Część z nich ma paniczny
Nie róbcie tego!
Już dziś miszcze [WGR!!!], [WSC], przyspawani do bariery lewego pasa, wykonując codziennie ten sam manewr hamowania do zera na lewym i skręt w prawo w zjazd, zaczną zawracać i bedą jeździć pod prąd!
Oni już dziś nie radzą sobie z 2 pasami, co będzie przy 4?
Czołówki na autostradzie!
Część z nich ma paniczny lęk przed jazdą prawym. Będą zawracać i jeździć prawym pod prąd!
Zakład? :)
prawdziwynierobot
masz rację - to naprawde nie do wiary, jak po praktycznie pustej drodze może jechać tylko lewym pasem, a jak nie daj boże wpadniesz mu przed maskę, bo akurat będziesz z prawidłową dopuszczalną prędkością chciał wyprzedzić ciężarówkę, to siądzie ci na ogonie w odległosci 7 cm i będzie poganiał długimi, migaczami (i będziesz miał szczęście,masz rację - to naprawde nie do wiary, jak po praktycznie pustej drodze może jechać tylko lewym pasem, a jak nie daj boże wpadniesz mu przed maskę, bo akurat będziesz z prawidłową dopuszczalną prędkością chciał wyprzedzić ciężarówkę, to siądzie ci na ogonie w odległosci 7 cm i będzie poganiał długimi, migaczami (i będziesz miał szczęście, jak nie będzie hamował przed tobą, żeby ci pokazać kto tu jest prawdziwym królem szos)
prawnuk
a nie lepiej jak między Krakowem a Katowicami?
Postawić bramki - tam za 40 km płaci się 32 zł, to tutaj brać 100 zł za przejazd - nie będą kolejne pasy potrzebne
samsza
Będzie szybka kolej przez Baranów, na co wam 4 pasy ?
prawdziwynierobot
taaa, i lotnisko jest przecież

Powiązane: Budowa dróg i autostrad

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki