Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Masowe usterki w japońskich autach. 13 tys. aut w Polsce do naprawy

Masowe usterki w japońskich autach. 13 tys. aut w Polsce do naprawy

Shutterstock

Toyota i Subaru wykryły usterki w wyprodukowanych przez siebie autach. Wady znaleziono w ośmiu modelach. W Polsce problem dotyczy blisko 13 tys. pojazdów – informuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Kampania naprawcza Toyoty

Zdecydowanie więcej wadliwych modeli – 10 894 – zgłosiła do UOKiK Toyota. Problemy wykryte zostały w toyotach proace city, także w tych z silnikami elektrycznymi. W samochodach wyprodukowanych w Hiszpanii pomiędzy 2 grudnia 2019 r. a 30 czerwca 2022 r. wadliwy okazał się system e-Call.

Jak czytamy w komunikacie przesłanym do UOKiK, „urządzenie telematyczne systemu e-Call może nie zawsze działać zgodnie z wymaganiami. Istnieje ryzyko, że w niektórych punktach przyjmowania zgłoszeń o wypadkach (PSAP) funkcja automatycznego oddzwaniania z PSAP do pojazdu może nie działać. W konsekwencji istnieje możliwość, że PSAP nie będzie w stanie automatycznie ponownie nawiązać połączenia z pojazdem, jeśli początkowe połączenie zostało zakończone.”

Naprawa będzie polegała na aktualizacji oprogramowania, a w skrajnych przypadkach na wymianie urządzenia telematycznego.

Subaru – problemy z hamulcami

W sześciu modelach usterki wykryło japońskie Subaru. W każdym z nich problem dotyczy hamulców. Wadliwe okazały się modele:

  • Legacy (rok modelowy 2015 – 2018)
  • Outback (rok modelowy 2015 – 2018)
  • Levorg (rok modelowy 2015 – 2018)
  • WRX (rok modelowy 2015 – 2018)
  • Impreza (rok modelowy 2017 – 2019)
  • XV (rok modelowy 2017 – 2019)

Jak informuje producent, w pojazdach istnieje możliwość rozłączenia obwodu hamulca elektronicznego EPB. Usterka może skutkować brakiem możliwości załączenia lub zwolnienia hamulca postojowego.

Na polskim rynku kampania naprawcza objęła 2080 samochodów. Ich właściciele zostaną wezwani do ASO, gdzie mechanicy będą sprawdzać i zabezpieczać połączenie elektryczne siłownika.

Tematy
Komentarze
Masowe usterki w japońskich autach. 13 tys. aut w Polsce do naprawy
Marcin Kaźmierczak
Podziel się