W ponad 2,3 tys. mazd zarejestrowanych w Polsce wykryto usterki. Problemy dotyczą napędów w nowych, rocznych i dwuletnich autach.
Mazda prowadzi w Polsce obecnie dwie kampanie naprawcze. Obie dotyczą modelu cx-60 (KH).
W pierwszym przypadku problem dotyczy aut wyprodukowanych w Japonii pomiędzy 28 sierpnia 2022 r. a 27 lipca 2023 r. Jak czytamy w komunikacie przesłanym przez Mazdę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, „silnik może nie uruchomić się podczas jazdy lub na postoju, w sytuacji, gdy spodziewane jest uruchomienie silnika zaraz po użyciu funkcji i-stop.
Dodatkowo gdy silnik zostanie ponownie uruchomiony poprzez naciśnięcie przycisku „start”, system może nie uruchomić trybu Mild Hybrid. Wówczas na wyświetlaczu pojawi się komunikat o usterce układu hybrydowego, a pojazd może przejść w stan „niemożliwy do jazdy”.
Wówczas auta nie będzie można uruchomić przez co najmniej 90 sekund.
Jak informuje producent, dodatkowo obrazy z kamer przednich, bocznych i cofania mogą migać, a w niektórych przypadkach mogą się nie pojawiać się na monitorze wyświetlacza środkowego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 871 pojazdów.
Z kolei w 1438 mazdach cx-60 zarejestrowanych w Polsce silniki mogą wyłączać się bez ostrzeżenia w trybie awaryjnym. Awaria może powodować utratę mocy napędowej, zwiększając ryzyko wypadku.
Właściciele wadliwych mazd będą wzywani listownie do autoryzowanych stacji obsługi.