Złoty Bankier to nowa nagroda w branży finansowej. Laureaci wybrani zostali przez internautów, którzy oddawali swoje głosy m.in. na najlepsze konto osobiste, najlepsze konto dla internauty, najlepszą kartę kredytową, najlepszy kredyt samochodowy i hipoteczny. W głosowaniu wybrano także instytucje oferujące najlepsze produkty dla małych i średnich przedsiębiorstw. Bank, który w ogólnej klasyfikacji zdobył najwięcej wskazań, ogłoszony został Złotym Bankiem 2009 roku. Konkurs Złoty Bankier 2009 cieszy! się dużym zainteresowaniem. Od 4 do 24 stycznia blisko 4000 internautów oddało swój głos na najlepsze ich zdaniem usługi i produkty finansowe minionego roku, strona konkursowa wygenerowała ponad 100 000 odsłon.
Na głosujących internautów czekały liczne nagrody - wylosowanych zostało ponad 60 osób, do których trafiły m.in. pendrive'y, książki oraz zestawy audio. Spośród osób, które zaproponowały hasło reklamujące portal www.bankier.pl wyłonieni zostali autorzy trzech najlepszych haseł. Zwycięzcy otrzymali zaproszenie na galę wręczenia statuetek Złoty Bankier 2009. Internauci głosowali na produkty finansowe dla klienta indywidualnego oraz produkty dla małych i średnich przedsiębiorstw. W plebiscycie prezentowane były produkty 46 banków.
Wyniki plebiscytu
Największym zwycięzcą plebiscytu okazał się mBank - internauci wyróżnili go aż w czterech kategoriach, przyznając mu tym samym tytuł Złotego Banku 2009 roku.
• Konto osobiste dla internauty - mBank
• Karta kredytowa - mBank
• Kredyt gotówkowy - Polbank EFG
• Kredyt samochodowy - Toyota Bank
• Kredyt hipoteczny - PKO BP
• Konto firmowe dla przedsiębiorcy internetowego - mBank
• Kredyt dla firm - mBank
• Produkt oszczędnościowy dla firm
- Alior Bank
W kategorii specjalnej Innowacja Finansowa 2009 przyznano nagrody:
I miejsce - Inteligo za debet w telefonie komórkowym
II miejsce - Eurobank za rachunek oszczędnościowy z dzienną kapitalizacją odsetek
III miejsce - Polbank za Minikartę Era PayPass
Nagroda główna:
Partnerem strategicznym plebiscytu Zloty Bankier 2009 została firma BizOn media, patronem wydarzenia - VISA, natomiast patronat medialny objął „Miesięcznik Finansowy BANK" „Manager Magazine MBA" oraz serwis internetowy PIT.PL.