REKLAMA
FORUM FINANSÓW

VRG chce współpracować z nowymi platformami e-commerce i rozwijać się na rynkach zagranicznych

2021-11-08 12:46
publikacja
2021-11-08 12:46

Grupa VRG chce nawiązać współpracę z nowymi platformami multibrandowymi i rozszerzyć sprzedaż na kolejne rynki zagraniczne, w tym Rosję - podała spółka w komunikacie prasowym. Obecnie marki z portfolio grupy są dostępne dla klientów z kilkudziesięciu rynków europejskich.

VRG chce współpracować z nowymi platformami e-commerce i rozwijać się na rynkach zagranicznych
VRG chce współpracować z nowymi platformami e-commerce i rozwijać się na rynkach zagranicznych
/ VRG

Jak podano, VRG zintensyfikowała w tym roku rozwój sprzedaży online poprzez wiodące w branży fashion platformy e-commerce: Zalando, Modivo, Limango, Factcool oraz Peek&Cloppenburg.

Za pośrednictwem Zalando VRG sprzedaje w tej chwili swoje produkty wyłącznie w Polsce, ale poprzez pozostałe platformy oferta marek odzieżowych stała się dostępna dla konsumentów na w sumie 24 rynkach zagranicznych. Grupa sprzedaje dziś swój asortyment w Austrii, Bośnii, Chorwacji, Czechach, Danii, Estonii, Finlandii, Francji, Grecji, Hiszpanii, Holandii, na Litwie, Łotwie, w Niemczech, Portugalii, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, na Ukrainie, w Wielkiej Brytanii, we Włoszech i na Węgrzech.

Jak podano, w połowie listopada oferta Wólczanki pojawi się na nowej platformie - Westwing i stanie się dostępna poza Polską w Czechach i na Słowacji. W.Kruk i Picky Pica także planują ekspansję zagraniczną (obecnie asortyment marek na Modivo jest dostępny tylko w Polsce). W niedalekiej przyszłości grupa planuje uruchomić sprzedaż na terenie Rosji – również we współpracy z partnerem.

"Nasze wyniki sprzedaży z bieżącego roku wyraźnie pokazują, że spółka skutecznie buduje przychody, jeśli mocno stoi na obu dystrybucyjnych nogach – offline i online. Powrót klientów do salonów stacjonarnych daje nam bardzo silny impuls sprzedażowy, ale nie mamy zamiaru tracić impetu, jaki pandemia dała naszemu e-commerce. Stąd kontynuacja inwestycji w kanały własne i korzystanie z nowych możliwości, jakie dają partnerstwa z zewnętrznymi platformami. Wszystko po to, aby jak najszybciej wrócić do poziomów sprzedaży sprzed 2020 roku i budować coraz wyższe wolumeny na przyszłość" - powiedział, cytowany w komunikacie, Michał Zimnicki, wiceprezes VRG.

Wiceprezes Radosław Jakociuk dodał, że wyniki sprzedaży na platformach e-commerce są bardzo obiecujące.

"Liczymy, że z czasem sprzedaż w tej odnodze kanału online będzie coraz wyższa. Co dla nas ważne, mimo tego, że konsumenci szukają na platformach okazji zakupowych, dzięki temu że realizujemy transakcje z konsumentem płacącym w euro, udaje nam się utrzymywać zadowalający poziom marż" – dodał.

Cel grupy VRG na ten rok to ponad 20 proc. udział kanału internetowego w sprzedaży. Narastająco, w ciągu 10 miesięcy VRG zrealizowała w internecie 18,8 proc. sprzedaży.

Grupa VRG jest właścicielem znaków towarowych w pięciu głównych liniach: Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano (DCG) oraz W.Kruk. VRG zarządza markami, projektuje odzież i biżuterię oraz rozwija własną sieć sprzedaży.(PAP Biznes)

pel/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki