REKLAMA

UPC Polska może kupić Multimedia Polska za 3 mld zł, jest umowa przedwstępna

2016-10-18 23:48
publikacja
2016-10-18 23:48

Akcjonariusze Multimedia Polska podpisali przedwstępną umowę sprzedaży 100 proc. akcji Multimedia Polska za 3 mld zł na rzecz UPC Polska - poinformowały Multimedia Polska w komunikacie prasowym.

fot. Johan10 / / YAY Foto

Zawarcie ostatecznej umowy sprzedaży akcji nastąpi pod warunkiem wydania przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgody na dokonanie koncentracji. Złożenie przez UPC Polska wniosku do UOKiK nastąpi niezwłocznie.

Grupa Multimedia Polska została wyceniona w transakcji na 3 mld zł (enterprise value). Ostateczna cena będzie uzależniona od poziomu podstawowych wskaźników operacyjnych i finansowych biznesu telekomunikacyjnego (RGU, przychody, EBITDA) na dzień zamknięcia transakcji. Wycena została dokonana w oparciu o wyniki biznesu telekomunikacyjnego za 2015 r.

Transakcja nie obejmuje sprzedaży biznesu usług spoza działalności telekomunikacyjnej grupy tj. energii, gazu i ubezpieczeń. Rozliczenie transakcji nastąpi w gotówce.

W komunikacie prasowym podano, że akwizycja ma na celu konsolidację i dalszy rozwój rynku kablowego, w tym dalszy rozwój technologiczny i inwestycje w sieci.

Doradcą finansowym sprzedających był UBS Investment Bank.

Połączony podmiot będzie obejmował swoim zasięgiem ponad 4 mln gospodarstw domowych i firm.

"Jako Multimedia zawsze chcieliśmy być istotnym elementem dużych procesów konsolidacyjnych na polskim rynku telekomunikacyjnym. Zarówno w opinii mojej, jak i obecnego akcjonariatu grupy Multimedia, polski rynek telekomunikacyjny wyczerpał proste formuły wzrostu. Rosnące wymagania klientów wymagają znaczących inwestycji, które będą mogły być realizowane tylko przez duże podmioty o zasięgu ogólnopolskim i globalnym, posiadające dostęp do odpowiedniego finansowania i najnowszych technologii" - powiedział prezes spółki Andrzej Rogowski, cytowany w komunikacie.

"Rozdrobniony rynek kablowy wymaga dalszej konsolidacji w celu osiągania synergii, które umożliwią dalsze inwestycje, przy bardzo wysokiej konkurencyjności tego rynku" - dodał. UPC Polska to największy operator sieci kablowych w Polsce, którego sieci obejmują 3,1 mln gospodarstw domowych w Polsce. Multimedia Polska to trzeci co do wielkości operator kablowy w Polsce, którego sieci obejmują 1,6 mln gospodarstw domowych.

Multimedia Polska to ogólnopolski dostawca usług telekomunikacyjnych - telewizji cyfrowej, szybkiego internetu stacjonarnego i mobilnego z pakietem bezpieczeństwa, a także telefonii stacjonarnej i mobilnej. Wśród usług dla domu spółka oferuje również ubezpieczenie mieszkania, wideo monitoring, energię elektryczną oraz gaz.

Multimedia Polska były kilka lat temu notowane na warszawskiej giełdzie. W maju 2014 roku spółka podjęła nieudaną próbę powrotu na parkiet. (PAP)

pr/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
 Ubezpieczenie NNW dla dzieci. Dla każdego dziecka od 4 miesiąca do 25 roku życia.

Ubezpieczenie NNW dla dzieci. Dla każdego dziecka od 4 miesiąca do 25 roku życia.

Powiązane

Komentarze (6)

dodaj komentarz
~as
Jak to padło zniknie z rynku, wypiję za to! Były abonent MMP.
~stop
W cywilizowanych krajach trusty są zabronione. Po przejęciu będzie monopol jak się patrzy. Miejmy nadzieję, że w UOKIK nie pracują tacy ludzie jak w KNF.
~Andrzej
Pracowałem w UPC i wierzcie mi to fatalna wiadomość dla klientów MMP UPC ma klienta za nic, to dojna krowa którą trzeba doić ponad miarę. Jak już nie macie wyboru i musicie być w UPC to przed końcem (tak z 3 miesiące) umowy wypowiadacie na piśmie i negocjujecie ale decyzja najwcześniej po 3 telefonie. Bez wypowiedzenia Pracowałem w UPC i wierzcie mi to fatalna wiadomość dla klientów MMP UPC ma klienta za nic, to dojna krowa którą trzeba doić ponad miarę. Jak już nie macie wyboru i musicie być w UPC to przed końcem (tak z 3 miesiące) umowy wypowiadacie na piśmie i negocjujecie ale decyzja najwcześniej po 3 telefonie. Bez wypowiedzenia na piśmie nic nie wskóracie.
~Michał
Ja byłem klientem MMP i jestem bardzo szczęśliwy, że już nie jestem.
~RK
no to kiepsko. zaraz podniosą ceny. unikałem dotychczas UPC, znowu trzeba coś wymyślić
~BedzieSieDzialo
Brak konkurencji nigdy nie jest pozytywny dla klientów.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki