T-Mobile Polska pozyskało w IV kw. 2018 r. 91 tys. klientów kontraktowych

T-Mobile Polska pozyskało w czwartym kwartale 2018 roku 91 tys. klientów kontraktowych - podała spółka w komunikacie. Kwartalne przychody wzrosły do 1,68 mld zł o 1,3 proc. rok do roku.

Na koniec 2018 roku T-Mobile Polska obsługiwał w sumie 10,78 mln klientów, co oznacza, że w ciągu roku baza klientów wzrosła o 333 tys. (3,2 proc. rdr), w tym 322 tys. netto klientów zostało pozyskanych w segmencie postpaid (wzrost o 4,6 proc. rdr).

Spółka podała, że współczynnik odejść (churn) zmniejszył się o jedną trzecią. W całym roku 2018 średni miesięczny współczynnik rezygnacji w segmencie abonamentowym spadł do poziomu 0,9 proc.

W ciągu roku 2018 T-Mobile Polska wypracował przychody w wysokości 6,5 mld zł, co oznacza wzrost o 1,2 proc. w stosunku do 2017 roku. W ostatnim kwartale 2018 r. przychody wyniosły 1,68 mld zł, a więc o 1,3 proc. więcej rdr.

Skorygowana EBITDA w 2018 roku spadła o 6,7 proc. rdr do 1,66 mld zł. W samym IV kwartale 2018 roku wyniosła 411 mln zł, co oznaczało spadek 8,7 proc. rdr.

Spółka podała, że na całoroczny wynik EBITDA wpłynęły silnie negatywnie dwa kluczowe czynniki: efekt regulacji roam-like-at-home, który obciążył rynek usług telekomunikacyjnych w pierwszych 6 miesiącach 2018 r. oraz zmiana standardów rachunkowości. (PAP Biznes)

seb/ osz/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Do rozliczenia PIT 2018 zostało:

WCZYTAJ TWÓJ E-PIT
WIG -0,69% 60 538,08
2019-04-25 13:54:00
WIG20 -0,81% 2 353,23
2019-04-25 14:09:45
WIG30 -0,80% 2 700,36
2019-04-25 14:09:00
MWIG40 -0,40% 4 166,42
2019-04-25 13:54:45
DAX -0,09% 12 302,25
2019-04-25 14:06:00
NASDAQ -0,23% 8 102,01
2019-04-24 22:03:00
SP500 -0,22% 2 927,25
2019-04-24 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.