T-Mobile Polska chce inwestować w rozwój sieci sklepów i poprawę jakości obsługi klienta

Celami T-Mobile Polska na kolejne kwartały są m. in. poprawa jakości obsługi, pozyskiwanie nowych klientów, a także rozwój sieci sklepów własnych - powiedział na konferencji prasowej prezes Andreas Maierhofer. Dodał, że niższa EBITDA w III kw. jest wynikiem związanych z tym inwestycji i wpływu regulacji roamingowych w UE.

"Naszymi głównymi celami jest poprawa jakości obsługi, zdobycie nowych klientów i przyciągnięcie tych, którzy we wcześniejszych okresach nas opuścili. Chcemy też nadal rozwijać sieć własnych sklepów. Do końca pierwszego kwartału 2018 r. planujemy mieć 120 nowych sklepów, z czego w tym roku otworzyliśmy już 62" - powiedział Maierhofer.

"Zdecydowanie jesteśmy nastawieni na inwestycje, nie redukcje, to nasza strategia na kolejny rok. Będziemy kontynuować inwestycje tak długo, jak będzie potrzeba, żeby polepszyć jakość naszych usług i być bardziej konkurencyjnymi na rynku. Chcemy to robić poprzez podnoszenie jakości, nie obniżanie cen. Zależy nam na dobrych usługach za rozsądną cenę" - dodał.

Zdaniem prezesa T-Mobile Polska w kolejnych latach operatorzy telekomunikacyjni będą musieli być bardziej ostrożni jeśli chodzi o ceny. Zaznaczył, że "nie da się ciągle obniżać cen bez wpływu na rentowność".

"Klienci oczekują teraz wyższej jakości, poszukują korzystnych rozwiązań, nie patrzą już tylko na cenę. Rynek będzie musiał się do tego dostosować. Niektórzy gracze chcą przyciągnąć nowych klientów stale obniżają cenę, jednak w końcu rynek +sięgnie dna+. Operatorzy będą musieli być bardziej ostrożni jeśli chodzi o ceny" - powiedział.

Maierhofer powiedział, że w planach spółki na kolejne lata są też pełna automatyzacja usług online i rozwój aplikacji mobilnej.

Dodał, że spółka nie chciałaby się skupiać na jednym kanale, a rozwijać pełne portfolio usług. Wśród interesujących obszarów Maierhofer wymienił m. in. cyberbezpieczeństwo, inteligentne miasta czy inteligentne rozwiązania energetyczne.

W czwartek T-Mobile Polska podał wyniki za III kw. 2017 r. Przychody spółki spadły w tym okresie o 1,2 proc. do 1,6 mld zł. Liczba klientów spółki obniżyła się o 924 tys. rok do roku, do 10,297 mln, za sprawą spadku w usługach przedpłaconych. Liczba abonentów wzrosła o 256 tys. rok do roku.

Skorygowany zysk EBITDA T-Mobile Polska w trzecim kwartale spadł o 30,9 proc. do 375 mln zł, a marża zysku obniżyła się do 23,4 proc. (33,5 proc. przed rokiem).

"Niższa EBITDA jest wynikiem m. in. znacznych inwestycji związanych z poprawą obsługi klienta, rozbudową sieci sklepów i wpływu regulacji roamingowych w UE. W kolejnym roku liczby powinny być wyższe" - zaznaczył Maierhofer.

Przez wpływ regulacji roamingowych w UE wynik EBIDTA został obniżony o 58 mln zł.

"Dla klientów jest to (regulacje roamingowe w UE - PAP) oczywiście pozytywne rozwiązania. Z punktu widzenia biznesu, rzecz jasna, nie jest nam to na rękę" - powiedział prezes T-Mobile Polska.

W III kw. baza klientów usług abonamentowych T-Mobile Polska zwiększyła się kwartalnie o 56 tys. do 6,797 mln. Z kolei baza klientów usług przedpłaconych wyniosła 3,5 mln i zmniejszyła się o 10 tys. numerów w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 1,18 mln rok do roku. W komunikacie prasowym podano, że spadek liczby klientów usług przedpłaconych (prepaid) w porównaniu z ubiegłym rokiem jest związany z wprowadzeniem obowiązkowej rejestracji kart SIM. Dodano, że w trzecim kwartale 2017 roku w segmencie rynku prywatnego T-Mobile Polska zwiększył średni przychód miesięczny na klienta usług przedpłaconych do 13 zł z 10 zł w trzecim kwartale 2016 r.

"Prepaid wciąż jest dla nas istotny, ale to postpaid jest naszym głównym kanałem. Niemniej jednak, nawet po stronie prepaid widzimy przestrzeń to osiągnięcia wyższych wyników" - powiedział prezes.

Spółka podała też, że przychody z usług mobilnych wyniosły 1,485 mld zł i były niższe o 1,5 proc. w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku. Pozostałe przychody spółki uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT, wyniosły 115 mln zł i były wyższe o 1,8 proc. w porównaniu z 2016 r.

Na koniec września liczba stacji bazowych obsługujących sieć LTE T-Mobile Polska wzrosła do 10 tys.

Patrycja Sikora

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
WIG -0,39% 58 180,45
2018-12-07 17:05:00
WIG20 -0,56% 2 281,54
2018-12-07 17:15:00
WIG30 -0,45% 2 595,57
2018-12-07 17:15:00
MWIG40 -0,07% 3 994,27
2018-12-07 17:04:45
DAX -0,21% 10 788,09
2018-12-07 17:34:00
NASDAQ -3,05% 6 969,25
2018-12-07 22:02:00
SP500 -2,33% 2 633,08
2018-12-07 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl