Korzystanie z pomocy naukowych opartych na sztucznej inteligencji umożliwia uczniom dużo bardziej efektywną pracę. Wierzę, że w przyszłości stanie się ona również pomocą dla nauczycieli, bo wyręczy ich w powtarzalnych czynnościach, takich jak poprawianie błędów czy sprawdzanie prac – mówi w kolejnym odcinku „Innowacyjnych” Marek Wójcik, wieloletni korepetytor i twórca aplikacji Wirtualny Nauczyciel.


Matematyka nazywana królową nauk jest tym elementem edukacji, na który nasz system kładzie ogromny nacisk. Mnóstwo uczniów ma jednak spore problemy z przyswajaniem matematycznej wiedzy. Dlaczego tak się dzieje i gdzie szukać rozwiązania problemu? Odpowiedź na te pytania zna twórca Wirtualnego Nauczyciela – Marek Wójcik.
– Największy problem z nauką matematyki jest taki, że jeśli ma się zaległości z podstawowych zagadnień, takich jak arytmetyka, nie da się opanować algebry – mówi Marek Wójcik, który po latach udzielania korepetycji z matematyki wpadł na pomysł aplikacji, która wesprze uczniów w nauczaniu. I dodaje: - Każdy, nawet najbardziej oporny, może się nauczyć matematyki, ale powinien to robić w swoim tempie. Taką możliwość daje Wirtualny Nauczyciel – aplikacja, która rozpoznaje słabe strony ucznia i dobiera zadania odpowiednie do jego umiejętności.
Wysłuchaj rozmowy, z której dowiesz się także, skąd wziął się pomysł na aplikację, jaka metoda najlepiej sprawdza się w nauczaniu matematyki i jak może wyglądać edukacja przyszłości oparta na sztucznej inteligencji.

