REKLAMA
PROMOCJA CITI I BANKIER.PL

Sygnity stawia w nowej strategii zarówno na wzrost organiczny, jak i poprzez akwizycje

2023-02-23 14:26
publikacja
2023-02-23 14:26

Sygnity stawia w nowej strategii zarówno na wzrost organiczny, jak i poprzez akwizycje - poinformowali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej. Spółki planuje również wzmocnienie i poprawę podstawy swojego biznesu poprzez m.in. rewizję polityki cenowej.

Sygnity stawia w nowej strategii zarówno na wzrost organiczny, jak i poprzez akwizycje
Sygnity stawia w nowej strategii zarówno na wzrost organiczny, jak i poprzez akwizycje
fot. Tomasz Ras / / Puls Biznesu

Sygnity oparło swoją nową strategię na trzech filarach.

"Po pierwsze będzie to coś co nazywamy wewnętrznie Fix the core, czyli wzmocnienie i poprawienie podstawy naszego biznesu. Paleta działań będzie de facto inna dla każdej z piętnastu naszych jednostek biznesowych, bo każda jest inna, każda ma inne produkty i innych klientów" - powiedział prezes, Maciej Różycki.

Wskazał, że to co będzie wspólne dla całej organizacji to rewizja polityki cenowej, czyli dostosowanie historycznych cen do obecnych warunków rynkowych - zarówno jeśli chodzi o wartości umów serwisowych, jak i stawek po jakich prowadzone są rozliczenia z klientami. Prezes podkreślił, że jest to o tyle ważne, że duża część tych cen była przez wiele lat niezmieniana.

"Uważamy, że nasze produkty w tym czasie bardzo ewoluowały oraz poszerzyliśmy ich funkcjonalności, co nie znalazło odzwierciedlenia w cenach po jakich rozliczamy się z naszymi klientami" - dodał.

"Kolejnym elementem w ramach strategii Fix the core będzie poprawa efektywności wewnętrznej i de facto zakończenie nierentownych czy nieracjonalnych inwestycji, które miały miejsce w przeszłości. Sygnity przez wiele lat prowadziło projekt o nazwie e-podatki. (...) Ten kontrakt dobiegł końca i zdecydowaliśmy się na jego nieprzedłużanie i na likwidację dedykowanej temu jednostki biznesowej" - powiedział prezes.

Drugim filarem strategii Sygnity będzie koncentracja na wzroście organicznym, ale w innym wydaniu niż miało to miejsce w przeszłości.

"Uważamy, że największą siłą są nasze własne produkty, nasi długoletni klienci oraz nasi pracownicy, którzy znają zarówno te produkty, jak i tychże klientów. Będziemy chcieli skupić się na obecnych produktach i ich sprzedaży do nowych klientów oraz na obecnych klientach i sprzedaży im nowych usług czy nowych modułów" - powiedział prezes.

"Będziemy bardzo selektywnie podchodzić do nowych przetargów, w szczególności jeśli chodzi o nowe produkty, do których nie mamy własnego IP albo gdzie w ramach tych przetargów będziemy przekazywać IP klientom. Uważamy, że ten rynek jest bardzo trudny i konkurencyjny. (...) Chcemy inwestować i rozwijać nowe produkty i moduły w bliskiej kooperacji na naszymi klientami" - dodał.

Jako trzeci filar strategii przedstawiciele spółki wskazali na transakcje M&A (fuzje i przejęcia).

"Trzecim filarem naszej strategii będzie coś co jest nowością jeśli chodzi o najnowszą historię Sygnity, ponieważ chcemy lokować wolne środki pieniężne w transakcje kapitałowe i rosnąć również poprzez akwizycje. Na chwilę obecną mamy już dedykowany zespół profesjonalistów M&A i pipeline, który wygenerowaliśmy" - powiedział prezes.

"Spółki, na których chcemy się skoncentrować to przede wszystkim spółki, które posiadają własne IP i własne produkty, dostarczają rozwiązania, które są krytyczne dla klientów w poszczególnych branżach. Nie zamierzamy dyskryminować żadnych technologii. (...) Geograficznie będziemy się koncentrować na rynku polskim, oportunistycznie patrząc też na inne rynki ościenne" - dodał.

Obecnie Grupa Sygnity prowadzi m.in.: prace związane z rozwojem kompetencji do wykorzystania technologii cloud, wprowadzając własne rozwiązania softwarowe uzupełniające standardowe funkcjonalności oprogramowania dostawców globalnych; prace związane z uruchomieniem oprogramowania własnego Sygnity w modelu cloud; działania związane z dalszą poprawą efektywności operacyjnej procesu wytwarzania oraz serwisu oprogramowania w ramach zainstalowanej bazy klientów, a także prace związane z budową i rozwojem produktów własnych. (PAP Biznes)

alk/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki