Skonsolidowane przychody VRG w lipcu 2023 roku wyniosły 100,5 mln zł, co oznacza spadek o 9,2 proc. rdr - poinformowała spółka we wstępnych szacunkach. Narastająco od początku roku przychody VRG wyniosły 702,8 mln zł i były wyższe rdr o 0,9 proc.


Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w lipcu 43,5 mln zł, o 26 proc. mniej rdr. W okresie styczeń-lipiec w tym segmencie przychody wyniosły około 336 mln zł i były niższe o 8,3 proc. rdr.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w lipcu 57 mln zł i były wyższe rdr o 9,7 proc. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła około 366,8 mln zł, czyli wzrosła o 11,1 proc. rdr.
Sprzedaż online ukształtowała się w lipcu na poziomie 10 mln zł, co oznacza spadek rdr o 38,2 proc. Narastająco od początku roku sprzedaż online wyniosła 76,6 mln zł i była niższa o 26,9 proc. rdr.
VRG poinformowało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnęła w lipcu 53,7 proc. i była wyższa o 2,2 pp. rdr. Narastająco, marża wyniosła 54,1 proc. i była wyższa o 0,4 pp. rdr.
Jak podano, łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec lipca 2023 roku wyniosła 51,7 tys. m kw., czyli spadła o 1 proc. rdr. (PAP Biznes)
mcb/ asa/