Prezes Cyfrowego Polsatu Dominik Libicki, zakłada, że przychody Telewizji Polsat z tytułu reklamy telewizyjnej będą w tym roku rosły.
"Oczekujemy, że Telewizja Polsat będzie rosła w tym roku razem z rynkiem reklamy telewizyjnej, na poziomie zbliżonym do 7 proc." - powiedział na konferencji Libicki.
W opublikowanym wcześniej komentarzu do raportu kwartalnego spółka poinformowała, że przewiduje, że średnioroczna, składana stopa wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w Polsce w latach 2010-2012 wyniesie 6,6 proc., dzięki spodziewanej kontynuacji wzrostu PKB.
"Kiedy ogłaszaliśmy zakończenie transakcji kupna Telewizji Polsat, to podaliśmy także nasze prognozy odnośnie rynku reklamy telewizyjnej, które teraz powtórzyliśmy. Po niemal pięciu pierwszych miesiącach tego roku widzimy, że były one trafne. Rynek rozwijał się w tempie jakie zakładaliśmy" - powiedział prezes Cyfrowego Polsatu.
"W I kwartale wyniki w tym segmencie były takie jakie były, ponieważ nastąpiło przesunięcie Świąt Wielkanocnych na II kwartał tego roku" - dodał.
Po pierwszych trzech miesiącach 2011 r. rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrósł rdr o 1,8 proc. W przypadku Grupy Telewizji Polsat przychody z tego tytułu rosły o 3,6 proc., a ich udział na koniec tego okresu wyniósł 21,6 proc.
Zysk Cyfrowego Polsatu przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej spadł w I kwartale 2011 r. o ok. 13 proc. do 76,4 mln zł, był jednak powyżej konsensusu rynkowego na poziomie 70,2 mln zł.
Zysk operacyjny spadł o 11 proc., do 96 mln zł. Średnia prognoz analityków mówiła o 87 mln zł.
EBITDA wzrosła o ok. 1 proc., do 123,6 mln zł, wobec 114,7 mln zł prognozowanych przez rynek. Marża EBITDA wyniosła 30,7 proc. w I kwartale 2011 r., w porównaniu z 32,9 proc. rok wcześniej.
Przychody z działalności operacyjnej Cyfrowego Polsatu zwiększyły się w I kwartale tego roku o 7,7 proc., do 402,8 mln zł i były wyższe od szacunków rynkowych - 391,3 mln zł.
Koszty operacyjne spółki wzrosły o 11,4 proc. podczas pierwszych trzech miesięcy 2011 r. do 286,4 tys. zł
Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu wzrosła licząc rok do roku o 7,1 proc. z ok. 3,2 mln abonentów na 31 marca 2010 r. do ok. 3,4 mln abonentów na 31 marca 2011 r. Abonenci pakietu familijnego stanowili 78,6 proc. i 80,5 proc. całej bazy odpowiednio na 31 marca 2011 i 2010 r.
"Zwiększenie bazy abonentów zawdzięczamy rosnącemu popytowi na usługi DTH na rynku płatnej telewizji w Polsce i korzystnemu stosunkowi jakości do ceny naszych produktów" - napisano w komentarzu do raportu.
Wskaźnik odpływu abonentów wzrósł w I kwartale 2011 r. do 9,6 proc. z 9,1 proc. rok wcześniej, przy czym wskaźnik odpływu abonentów wzrósł zarówno dla pakietu familijnego (o 0,6 pkt proc.), jak i pakietu mini (o 4,1 pkt proc.)
"W pierwszym kwartale 2011 roku rozszerzyliśmy nasze programy utrzymaniowe, co przyniosło spadek wskaźnika odpływu abonentów o 0,7 pkt proc." - podano.
Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) pakietu familijnego wzrósł o 3,8 proc. z 42 zł w I kw. 2010 r. do 43,6 zł w I kw. 2011 r. Miesięczne ARPU pakietu mini wzrosło rdr o 7,5 proc., z 10,6 zł do 11,4 zł.
"Zmiany spowodowane były przede wszystkim w związku z wprowadzeniem oferty elastycznej, pojawieniem się dodatkowych opłat w wyniku wprowadzenia promocji z drugim dekoderem, a także z rosnącym zainteresowaniem usługą nVoD i poszerzeniem oferty kanałów HD" - podano w komentarzu.


























































