Polska nie zdąży z unijną nowelizacją ustawy medialnej

"Dziennik Gazeta Prawna" alarmuje, że Polska spóźni się z unijną nowelizacją ustawy medialnej. Do 19 grudnia powinniśmy wdrożyć dyrektywę unijną o audiowizualnych usługach medialnych, która liberalizuje telewizyjny rynek reklamowy.

Nie ma na to szans, bo projekt założeń do nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji nie wpłynął jeszcze do Rady Ministrów. Zgodnie z zapowiedziami wiceministra kultury Piotra Żuchowskiego, ustawa najwcześniej wejdzie w życie w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Znowelizowana ustawa obejmie oprócz nadawców radiowych i telewizyjnych nadających analogowo i drogą satelitarną, także nadawców internetowych. Liberalizuje przepisy dotyczące reklam. Dyrektywa utrzymuje wprawdzie przepis, że w ciągu godziny nie można wyemitować więcej niż 12 minut reklam. Znosi jednak 20-minutową przerwę między blokami reklamowymi w większości programów. W Polsce będzie prawdopodobnie 10-minutowa.

Dyrektywa pozwala przerywać reklamami programy informacyjne. Pod warunkiem jednak, że trwają one ponad pół godziny.

Nowelizacja ustawy oznacza także spore wydatki dla nadawców. Będą bowiem musieli ułatwić odbiór programów osobom niepełnosprawnym poprzez napisy dla niesłyszących czy audiodeskrypcję dla osób niewidomych.

W 2011 roku już 5 procent wszystkich programów musi mieć takie udogodnienia, a rok później ta liczba ma się podwoić.

"Dziennik Gazeta Prawna"/iar/mf/dyd
Źródło: IAR

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% XI 2019
PKB rdr 3,9% III kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,0% X 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 213,27 zł X 2019
Produkcja przemysłowa rdr 3,5% X 2019

Znajdź profil