REKLAMA

Pociągi Dart już na testach

2015-06-18 11:49
publikacja
2015-06-18 11:49
Pociągi Dart już na testach
Pociągi Dart już na testach
fot. Kamil Kiedrowski/REPORTER / / EastNews

Teraz testy, w grudniu regularne kursy. Na torze doświadczalnym w Żmigrodzie kolejarze sprawdzają pociąg Dart. Jest to całkowicie polska konstrukcja, która powstała w bydgoskich zakładach Pesy.

Wizyta Bronislawa Komorowskiego w zakladach Pesa
Wizyta Bronislawa Komorowskiego w zakladach Pesa (fot. Kamil Kiedrowski/REPORTER / EastNews)

Maszyniści sprawdzają wszystkie systemy oraz to, jak pociąg zachowuje się na torach. Jeden z prowadzących Zbigniew Budziński twierdzi, że jazda Dartem jest przyjemnością. W lokomotywie znajduje się wygodny pulpit oraz duże czytelne wyświetlacze.

Z kolei przedstawiciele producenta chwalą skuteczne wyciszenie kabiny pasażerskiej. W każdym składzie znajduje się wagon barowy. Są też schowki na bagaż, ułatwienia dla osób niepełnosprawnych, a także dla matek z dziećmi.

Pociąg pomieści ponad 350 osób, z czego 60 osób w pierwszej klasie. Może rozwinąć prędkość do 160 kilometrów na godzinę, choć w czasie testów na Centralnej Magistrali Kolejowej jeden ze składów przekroczył 200 kilometrów na godzinę.

PKP Intercity zamówiły 20 takich składów.

Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/A. Pszoniak/K.P.

Źródło:IAR
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (29)

dodaj komentarz
~miro
nowakowi nie chceli kupic nowego zegarka to nie wygrali przetargu tylko lapówkarska firma
~hm
Trzeba zacząć od tego, że polskie torowiska są niedostosowane do Pendolino. Modernizacja jest koszmarnie droga, a nawet nie ma szans na Vmax=240km/h czyli z taką prędkością, z jaką niemiecki DB jeździł conajmniej 10 lat temu. Tory są w opłakanym stanie - brak śrub, przegniłe ze starości podkłady, pęknięcia w spoiwach spawanych termitem,Trzeba zacząć od tego, że polskie torowiska są niedostosowane do Pendolino. Modernizacja jest koszmarnie droga, a nawet nie ma szans na Vmax=240km/h czyli z taką prędkością, z jaką niemiecki DB jeździł conajmniej 10 lat temu. Tory są w opłakanym stanie - brak śrub, przegniłe ze starości podkłady, pęknięcia w spoiwach spawanych termitem, itp. Procedury bezpieczeństwa w ruchu pociągów są omijane, pobiągi jeżdżą na sygałach zastępczych. Nadrzędnym problemem jest narastanie nierówności i obniżanie stabliności torów w czasie, stąd przystosowanie linii do kolei wysokich prędkości pochłonie kilkadziesiąt mld złotych, a tory będą wymagały ciągłych audytów i niekończących się remontów. Wypisz wymaluj polska sieć autostradowa. Oto sukces III RP: www.youtube.com/watch?v=7-1Na3cMgnY
~młodywkur
Jak nie ma warunków do bardzo szybkiej i bezpiecznej jazdy to nie kupuję się Pendolino za miliony tylko dlatego że ktoś w prezencie daje łapówkę dla POpaprańców i looserów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
~Dżejms
I tak niema torowisk na większe prędkości. Powinniśmy zamawiać w kraju. Dlaczego? Jak ktoś nie rozumie jeszcze to chyba jest matołem i żadne tłumaczenie nie pomoże.
~maciek
Zlikwidować tą Pese natychmiast
~tomtom
W Japonii to by się z nas śmiali, że podniecamy się prędkością 160km/h. No, ale żeby nie być kolejnym smutnym komentującym Polakiem. Cieszę się, od jakiejś prędkości trzeba zacząć.
~as
160 w Japonii to na jedynce w kolejce miejskiej :)
~taktik
pendolino cud techniki też jeździ 160, też się z włochów śmiejesz?
~student
A co ty do tej Japonii nam bliżej do np. Turcji niż do krajów rozwinętych. Przy POlskiej mentalności może ich dogonimy za 100 lat
~kyh
czytalem ze pendolina na 17 panstw w ktorych sprzedalo pociagi w 16 ma postepowania za łapówki przy zakupie zgadnijcie w którym nie ma?

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki