Pepco Group obserwuje pewne osłabienie sentymentu konsumentów w Europie Środkowej - poinformowali przedstawiciele grupy.


"Widzimy pewne lekkie osłabienie sentymentu na niektórych rynkach w ostatnich miesiącach" - powiedział prezes Trevor Masters podczas telekonferencji dla inwestorów, pytany o nastroje konsumentów w Europie Środkowej.
Jak wskazał, za wcześnie jeszcze oceniać, co za tym stoi, czy wpływ ma też pogoda lub wcześniejsze zaburzenia w łańcuchu dostaw i COVID-19.
Grupa podtrzymuje strategię koncentracji na cenie i powiększania udziałów w rynku.
Prezes poinformował, że w drugim półroczu grupa przedstawi plany dotyczące zmian w sieci Dealz.
Po I półroczu roku obrotowego 2022/23 Pepco Group ma 2.839 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 22,8 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego. Przychody sieci Pepco I półroczu wyniosły 1.719 mln euro, co oznacza wzrost o 36,9 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 1.120 mln euro, czyli wzrosły o 6,3 proc.
Wzrost przychodów LFL Pepco Group wyniósł w II kwartale 8,5 proc. Wzrost przychodów LFL w I połowie roku obrotowego 2022/23 wyniósł 11,1 proc.
Grupa podtrzymuje całoroczne cele dla wyniku EBITDA i dla zakładanej liczby otwarć nowych sklepów.
Grupa informowała wcześniej, że jej celem na rok obrotowy 2022/23 jest wzrost EBITDA (według MSSF16) o kilkanaście procent, przy założeniu stałych kursów walutowych. Chce otworzyć 550 nowych sklepów netto. (PAP Biznes)
pel/ asa/




















































