REKLAMA

PLL LOT: ponad tysiąc chętnych zgłosiło się na pilotów

2018-08-23 14:52
publikacja
2018-08-23 14:52

Ponad tysiąc kandydatów z różnych stron świata zgłosiło się do ogłoszonego w czerwcu przez PLL LOT naboru na pilotów; 90 proc. zgłoszeń jest z Europy, ale są także z USA czy Nowej Zelandii - poinformowała w czwartek spółka. Przewoźnik potrzebuje 300 pilotów.

fot. / / LOT

"Dotychczasowe zainteresowanie rekrutacją jest duże. Po tym, jak w czerwcu przewoźnik zapowiedział, że planuje pozyskać 300 dodatkowych pilotów do swoich baz operacyjnych w Warszawie i Budapeszcie, zgłosiło się ponad tysiąc kandydatów. Szkolenia nowych kapitanów i pierwszych oficerów zaczną się już w październiku br." - głosi komunikat spółki.

Jak dodano, aplikacje nadesłano z różnych stron świata. 90 proc. z nich było z Europy (np. Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Węgier, Hiszpanii, Czech, Słowacji, Rumunii, Serbii czy Chorwacji). Wśród chętnych znaleźli się jednak także piloci z USA, Bliskiego Wschodu, Ekwadoru, Nowej Zelandii, Australii i Gwadelupy.

Nowi piloci mają być zatrudnieni na umowy B2B. Rozmowy z nimi prowadzi LOT Crew - spółka należąca do grupy kapitałowej LOT.

"W zaawansowanym procesie rekrutacji jest kilkudziesięciu kandydatów, którzy zaczną się szkolić w październiku na konkretny typ samolotu (tzw. Type Rating)" - przekazała spółka.

Spotkania rekrutacyjne z kandydatami na pilotów odbywają się co tydzień na zmianę: w Warszawie i Budapeszcie.

"Wszystkie zgłoszenia drobiazgowo sprawdzamy, spotykając się z kandydatami i wybierając z nich tych, którzy najbardziej spełniają kryteria. Zależy nam na najlepszych z najlepszych, dlatego planujemy kontynuować rekrutację w tym modelu co najmniej do końca roku" - powiedział, cytowany w komunikacie, prezes LOT Crew Jerzy Makula.

Chętni mogą się zgłaszać za pośrednictwem strony internetowej przewoźnika.

LOT poszukuje kapitanów i pierwszych oficerów na samoloty Bombardier Q400 i Embraer 170/190. Dla pilota z licencją i wymaganym nalotem przewoźnik finansuje koszty szkolenia Type Rating. Spółka podkreśla, że w związku z rozwojem LOT-u w ciągu trzech lat możliwe jest uzyskanie szkolenia na samolotach pasażerskich Boeinga: B737 i B787 Dreamliner.

"W odróżnieniu od wielu linii lotniczych zapewniamy nowym pilotom pełen pakiet szkoleń, za które nie muszą oni ponosić żadnych dodatkowych kosztów. Dodatkowo - w przeciwieństwie do innych linii w regionie - dajemy naszym lotnikom możliwość rozwoju zawodowego. Co bardzo istotne, zasady awansowania w naszej linii nie są oparte wyłącznie na starszeństwie, lecz w pierwszej kolejności na faktycznych umiejętnościach" - powiedział, cytowany w komunikacie, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT Adrian Kubicki.

Spółka od kandydatów na kapitanów wymaga m.in.: ważnej licencji liniowej, ważnych badań medycznych pierwszej klasy, nalotu co najmniej 3 000 godzin, z tego co najmniej 1 000 godzin w załogach wieloosobowych w funkcji kapitana, znajomości języka angielskiego na poziomie 5 w skali ICAO i prawa do pracy na terenie UE.

LOT wdrożył na swoich pokładach zasady anglojęzycznego kokpitu, dlatego nie wymaga od kandydatów na pilotów znajomości języka polskiego.

Od kandydatów na pierwszego oficera przewoźnik wymaga m.in. licencji liniowej (może być to licencja "frozen") i nalotu ogólnego minimum 200 godzin.

Spółka przekazała, że współpracuje z ponad 700 pilotami, którzy wykonują rejsy rozkładowe i czarterowe.

LOT rekrutuje również do bazy w Budapeszcie członków personelu pokładowego. Spółka podała, że w sumie pracuje dla niej ponad 1,3 tys. stewardes i stewardów, 60 z nich jest z Węgier. W 2019 r. - jak zapowiedziała spółka - ich liczba ma wzrosnąć do co najmniej 250.

"Zarówno pilotom, jak członkom personelu pokładowego, LOT oferuje warunki analogiczne do tych, na których zawierane są kontrakty z dotychczasowymi współpracownikami przewoźnika" - wskazał LOT.

LOT w ub.r. przewiózł 6,8 mln pasażerów, czyli o 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym roku planuje osiągnąć pułap 9 mln pasażerów, a w 2019 r. przekroczyć 10 mln. Przewoźnik oferuje ponad 100 połączeń w swojej siatce, m.in. bezpośrednie rejsy z Warszawy do Nowego Jorku, Chicago, Los Angeles, Toronto, Pekinu, Seulu, Tokio i Singapuru oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago.

Udziałowcami PLL LOT są: Skarb Państwa (99,856 proc. akcji) oraz TFS Silesia (0,144 proc. akcji). (PAP)

autor: Aneta Oksiuta

aop/ son/

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (8)

dodaj komentarz
maacwin
A Rudy chciał sprzedać LOT bo niby był nierentowny. Choćby za to powinien iść za kratki, no i za stocznie tutaj niestety mu się udało
histeryk
Nie prawda. Była opcja sprzedaży, ale nikt nie chciał kupić zadłużonego i nierentownego LOTu. Firmę uratowała pomoc publiczna przygotowana przez rząd PO. Oddłużono spółkę i podpisano kontrakty na dreamlinery. LOT działał wówczas w o wiele trudniejszych warunkach. Ropa było po 120 - 140 dolarów za baryłkę (w czasach PiSu od 40 do Nie prawda. Była opcja sprzedaży, ale nikt nie chciał kupić zadłużonego i nierentownego LOTu. Firmę uratowała pomoc publiczna przygotowana przez rząd PO. Oddłużono spółkę i podpisano kontrakty na dreamlinery. LOT działał wówczas w o wiele trudniejszych warunkach. Ropa było po 120 - 140 dolarów za baryłkę (w czasach PiSu od 40 do 70 dolarów za baryłkę). A ludzie zarabiali mniej, było większe bezrobocie, bo kryzys był w gospodarce światowej. Wszystko co dobrego dzieje się teraz w LOTie jest pokłosiem działań poprzedniego zarządu i niskich cen ropy naftowej. A mimo to i tak zarząd bo się przywrócić wynagrodzenia sprzed pomocy publicznej (ich obniżenie było warunkiem przyznania pomocy i jej akceptacji przez KE).
open_mind
Ale kto w LOT-cie i LOT Crew się z nimi porozumie po angielsku? To trzeba śmigać a nie dukać i rozumieć angielskie idiomy! Często podróżuję i obserwuję znajomość Polskich i Niemieckich pilotów angielskiego. Masakra. Chciało by się wziąć im mikrofon i porozumieć z wieżą. I na dobitkę już słyszę jak np. taki Węgier porozmawia Ale kto w LOT-cie i LOT Crew się z nimi porozumie po angielsku? To trzeba śmigać a nie dukać i rozumieć angielskie idiomy! Często podróżuję i obserwuję znajomość Polskich i Niemieckich pilotów angielskiego. Masakra. Chciało by się wziąć im mikrofon i porozumieć z wieżą. I na dobitkę już słyszę jak np. taki Węgier porozmawia po angielsku z wieżą w Wawie. Jak niemiecki pilot „gada” po angielsku to kojarzy się z 2WŚ i trudno to nazwać angielskim..
2kbb
Brawo LOT, Brawo Morawiecki. Brawo PIS..... Ta spółka miała już nie istnieć... Malarz Kominów z Kaszub jako premier jednego z największych krajów w Europie spisał ją już na straty na rzecz Niemieckiej linii.... Ten człowiek powinien tylko za to już dawno siedzieć....
search
Ochlon, bo Pisiorstwem zalatuje ze az nie chce sie czytac. Czasy sie zmienily, na swiecie koniunktura to i ludzie wiecej lataja samolotem. LOT jest drogi w stosunku do innych,
I nie badz stronniczy bo za donalda Suweren doplacil ponad 400 mln zeta na ten relikt PRL.
Proponuje bys skoncentrowal sie na eltrykach, promach, dronach
Ochlon, bo Pisiorstwem zalatuje ze az nie chce sie czytac. Czasy sie zmienily, na swiecie koniunktura to i ludzie wiecej lataja samolotem. LOT jest drogi w stosunku do innych,
I nie badz stronniczy bo za donalda Suweren doplacil ponad 400 mln zeta na ten relikt PRL.
Proponuje bys skoncentrowal sie na eltrykach, promach, dronach , smiglowcach i fabrykach jakie to powstaja w najjasniejszej. No i zerknij do kronik z 2003 roku to moze dowiesz sie kto negocjowal wejscie Polski do uni, i kto kroil suwerena odsetakmi i wcislkal kredyty we franku.
A na dobranoc poczytaj o kreaturach PRL ktorzy ustawiaja sady i wciskaja swoich kolegow.
No dobra ale za reforme stadnin koni arabskich to kto powinien beknac.
histeryk
jeżeli łykasz propagandę, że wynik LOTu ponad kreską jest wynikiem zarządzania spółką przez PIS, to znaczy że powinieneś wrócić do szkoły.
histeryk
jak miała nie istnień jak to właśnie rząd PO uratował tą spółkę i wyprowadził na prostą.

https://www.polskieradio.pl/42/3168/Artykul/1189316,Komisja-Europejska-ratuje-LOT-uznaje-pomoc-panstwa-w-wysokosci-800-mln-zl

nie łykaj pisopropagandy.

Powiązane: Praca, płaca i kariera

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki