PKP Cargo pokazało wyniki. Kurs najniżej w historii

PKP Cargo podało słabe wyniki za pierwsze półrocze 2019 roku. Kurs spółki spadł do najniższych poziomów w historii.

Skonsolidowany zysk netto PKP Cargo po pierwszym półroczu 2019 roku wyniósł 47,9 mln zł wobec wcześniej szacowanych 49,3 mln zł - podała spółka w półrocznym raporcie. Był on tym samym o 47 proc. niższy niż rok temu (89,3 mln zł). Zgodne z szacunkami okazały się natomiast przychody z działalności operacyjnej, które wyniosły 2,44 mld zł, a także EBITDA - 450,1 mln zł oraz EBIT 101,9 mln zł. PKP Cargo nadal podtrzymuje prognozę 1,15 mld zł EBITDA w 2019 roku.

EBITDA PKP Cargo wzrosła tylko dzięki zabiegom księgowym
EBITDA PKP Cargo wzrosła tylko dzięki zabiegom księgowym (PKP Cargo)

Szanse na spełnienie prognoz poziomu EBITDA w 2019 roku znacznie podnosi wprowadzenie przez spółkę standardu MSSF 16. Nowy standard rachunkowości doprowadził do zwiększenia EBITDA aż o 62,9 mln zł, głównie za sprawą bardzo dużego wzrostu amortyzacji (+54,3 mln zł). Trzeba jednak pamiętać, że to jedynie zabiegi księgowe, a gdyby nie one, to zysk EBITDA byłby niższy niż w zeszłym roku, podobnie jak zysk netto spółki.

Pokazane wyniki PKP Cargo zatem wyraźnie rozczarowały inwestorów, a kurs spółki spadł dziś do najniższych poziomów w historii. Od debiutu na GPW w październiku 2013 roku akcjonariusze stracili już ponad 65 proc. W PKP Cargo zdaje się jednak wierzyć prezes spółki Czesław Warsewicz, który dzień po wynikach finansowych dokupił nieco jej akcji.

(Bankier.pl)

Kolejne lata mają być lepsze

PKP Cargo w pierwszym półroczu 2019 poniosła nakłady inwestycyjne w wysokości 552 mln zł, co oznacza wzrost o 82,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. Największą część nakładów inwestycyjnych przeznaczyła na tabor, głównie na naprawy okresowe (P4 i P5) i przeglądy okresowe (P3) taboru, modernizację lokomotyw oraz zakupy wagonów - łącznie 529 mln zł.

„Od IV kwartału powinniśmy wejść w górkę przewozową kruszyw, która powinna trwać przynajmniej 3 lata” – powiedział dziennikarzom Czesław Warsewicz. Dodał także, że grupa jest przygotowana do zwiększonych przewozów. Pytany o możliwość realizacji 5 proc. rentowności netto w 2019 roku (założenia ze strategii) odpowiedział: „Nie wykluczamy zbliżenia się do 5 proc. i chcielibyśmy to zrealizować, ale jest to dużym wyzwaniem”. Po pierwszym półroczu 2019 roku rentowność netto grupy wynosiła zaledwie 2 proc.

Kolejne lata mają być lepsze dla PKP Cargo
Kolejne lata mają być lepsze dla PKP Cargo (PKP Cargo)

Adam Hajdamowicz

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
12 17 mith21

Kolejna spółka zarządzana przez "rodziny polityków" PiS?

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
PKPCARGO -3,35% 26,00
2019-09-20 17:04:47
WIG -0,98% 57 485,19
2019-09-20 17:15:02
WIG20 -0,91% 2 171,75
2019-09-20 17:15:00
WIG30 -1,07% 2 464,87
2019-09-20 17:15:00
MWIG40 -1,91% 3 750,76
2019-09-20 17:15:01
DAX 0,08% 12 468,01
2019-09-20 17:37:00
NASDAQ -0,80% 8 117,67
2019-09-20 22:03:00
SP500 -0,49% 2 992,07
2019-09-20 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.