Orlen zamknął 2023 r. z 70-proc. wzrostem wolumenu dostarczonych paczek, a o prawie 240 proc. wzrosła liczba dostaw do automatów paczkowych - podał koncern w komunikacie prasowym. Na 2024 r. Orlen Paczka ma plany dalszego rozwoju usług, pozyskania nowych partnerów oraz wzmocnienia pozycji na rynku e-commerce.


Jak wskazano, wzrost liczby dostaw do automatów paczkowych to efekt m.in. rozwoju sieci automatów, która w ubiegłym roku zwiększyła się o ponad 2500 urządzeń.
Jak podano, przesyłki w ramach usługi Orlen Paczka dostarczane są do 10,5 tysiąca punktów, w tym ponad 4.500 automatów paczkowych. Liczba automatów paczkowych wzrosła w 2023 roku o 125 proc. Punkty odbioru Orlen Paczka znajdują się w prawie 3/4 wszystkich miast w Polsce.
"W momencie uruchamiania usługi, we wrześniu 2021 roku, Orlen Paczka miała 13 centrów logistycznych. Tymczasem na koniec 2023 roku było ich już 21. Do końca stycznia 2024 roku zostanie uruchomione centrum w Radomiu, a w lutym – w Ełku. Kolejne lokalizacje są w trakcie przygotowania i rozpoczną działalność w najbliższych miesiącach, co jeszcze bardziej zwiększy możliwości operacyjne" - napisano w komunikacie.
Dodano, że równolegle rozwijane są trasy kurierskie i wzrasta liczba kurierów, których zatrudnienie zwiększyło się w 2023 roku o 50 procent.
Wśród kontrahentów Orlen Paczki są platformy handlowe, jak Allegro i Vinted, z którymi rozwijane są strategiczne partnerstwa. Nowy model współpracy z Allegro obejmuje maksymalne uproszczenie zasad działania.
"W 2024 roku sfinalizujemy rozmowy z kolejnymi, dużymi sieciami handlowymi. W ten sposób rozszerzamy bazę klientów. Z analiz rynkowych wynika, że w 2026 roku wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie na poziomie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12 procent" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Bartosz Bielak, członek zarządu Ruch, operatora logistycznego Orlen Paczki. (PAP Biznes)
alk/ osz/