Z kolei wybierając ofertę dla klasycznej kobiety zainteresowanej programami o modzie, ślubach, kuchni, gwiazdach, malowaniu paznokci, również wygrywa oferta kablowa. Większość kablówek oferuje po 18–19 takich kanałów, podczas gdy najlepsza oferta platform to 16 pozycji.
Oferta na wyłączność
Platformy satelitarne oferują dziś ponad 100 kanałów, w tym od kilku do kilkunastu w wysokiej rozdzielczości HD. Plus setki niekodowanych, nadawanych bezpłatnie kanałów FTA z całego świata (FTA– skrót od free-to-air). Ich oferty programowe różnią się tak naprawdę kilkoma kanałami, które każda z platform ma na wyłączność, i bogactwem oferty usług dodatkowych, takich jak wideo na żądanie czy możliwości cyfrowych dekoderów.
Różnice programowe najbardziej widać w propozycjach filmowych i sportowych, które są głównym wabikiem na klientów. Cyfra+ ma więc na wyłączność programy ze stajni Canal+, kanały sportowe Polsatu Sport zobaczyć można tylko w Cyfrowym Polsacie, a w platformie n dostępny jest tylko kanał nSport czy kanał filmowy MGM HD.
Co decyduje przy wyborze rodzaju płatnej telewizji – kablowej czy satelitarnej ? Dzięki czemu liczba kanałów w kablówkach jest już bardzo zbliżona ilościowo do oferty platform ? Jakie bonusy oferują operatorzy kablowi ? Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę przy podpisywaniu umów z operatorami ?
Więcej: Gazeta Prawna 16.01.2009 (11) – forsal.pl - str.A2-3
Michał Fura



























































