Koronawirus przyspieszył wycofanie Airbusów A380 z eksploatacji

Francusko-holenderska grupa Air France-KLM poinformowała w środę, że epidemia koronawirusa przyspieszyła decyzję o całkowitym wycofaniu z eksploatacji największego pasażerskiego samolotu na świecie, dwupokładowego Airbusa A380. Samolot wycofywany jest z powodu zbyt wysokich kosztów eksploatacji.

(fot. Regis Duvignau / Reuters)

"Wobec kryzysu spowodowanego przez Covid-19 i jego wpływu na przewidywaną działalność przewozową, grupa Air France-KLM informuje o całkowitym wstrzymaniu eksploatacji Airbusów A380 należących do Air France" - głosi opublikowany komunikat.

Już w lipcu ub. r. grupa informowała, że z powodu zbyt wysokich kosztów eksploatacji, w tym zbyt wysokiego zużycia paliwa a także wyjątkowo wysokiego stopnia zanieczyszczania środowiska, Airbusy A380 będą stopniowo wycofywane do końca 2022 r.

Decyzję motywowano tym, że ten olbrzymi dwupokładowy samolot zużywa o 20 - 25 proc. więcej paliwa w przeliczeniu na jedno miejsce dla pasażera niż inne samoloty długodystansowe nowej generacji a także emituje więcej dwutlenku węgla. Do czasu pandemii w barwach Air France latało dziewięć Airbusów A380 nazywanych również "Superjumbo".

Samoloty A380 mają być zastąpione przez mniejsze maszyny nowej generacji, m. in. A350 i Boeing 787.

Wcześniej, w lutym, Airbus poinformował, że wstrzymuje produkcję maszyn typu A380 ze względu na ich niską rentowność. Samoloty tego typu weszły do eksploatacji w 2007 r.

Ocenia się, że grupa Air France-KLM straciła w pierwszym kwartale br. z powodu pandemii koronawirusa i związanym z nią wstrzymaniem komunikacji lotniczej ok. 1,8 mld euro netto. Perspektywy na kolejne miesiące również nie są optymistyczne.

Airbus A380 to dwupoziomowy (dwupokładowy) i szerokokadłubowy, czterosilnikowy samolot pasażerski. Dzięki temu, że górny pokład ciągnie się przez całą długość kadłuba, A380-800 może zabrać 555 pasażerów przy podziale na trzy klasy lub nawet 853 po przystosowaniu go do standardu klasy ekonomicznej.

A380 wyprzedza drugiego na tej liście Boeinga 747-8, czyli Jumbo Jeta najnowszej generacji, który może zabrać od 366 do 568 pasażerów. (PAP)

jm/

Źródło: PAP
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
12 19 topcat

Żeby być bardziej dokładnym to nie przez wirusa który powodował powikłania u 0,03% populacji ale z powodu decyzji rządów które celowo i w porozumieniu zablokowały światową gospodarkę. Wszyscy w tym samym czasie i z dokładnie takimi samymi obostrzeniami, zakazami i nakazami.

! Odpowiedz
3 19 atx

a zobaczcie jak sie świat oczyszcza od tej mani wielkości
...pokory troche się ten człeczek mały nauczy

! Odpowiedz
33 9 talmud

caly ten "wirus" ma za zadanie osłabić swiat szczegolnie chiny & wzmocnić "bezpieczne aktywa" czyli upadającą makulature $.....
a ze przy okazji wiele ludzi bedzie cierpieć kogo to na wall street interesuje.....
w "tu spocznij" "milosnicy systemu wyzysku" beda przekonywać jaki jest dobry bo im obiecano ze "sa lepsi"......LMAO

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 8 jes

Nie wszyscy mogą żyć we wspaniałej Rosji - kraju mlekiem i miodem płynącym. Tylko coś od paru lat mleko i miód zniknął, jak i cała reszta pożywienia. Przepraszam, poza wódką.

! Odpowiedz
5 1 sztos1 odpowiada jes

bredzisz ale co tam . Rubelek od 2 miesięcy rośnie cały czas przynajmniej do mocarnego złotego .

! Odpowiedz
17 18 macierz

A to wszystko oznacza kolejne zwolnienia, i tak jedna branża pogrąży kolejną, to jak upadające klocki domina.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 3,4% IV 2020
PKB rdr 1,9% I kw. 2020
Stopa bezrobocia 5,8% IV 2020
Przeciętne wynagrodzenie 5 285,01 zł IV 2020
Produkcja przemysłowa rdr -24,6% IV 2020

Znajdź profil