Obecnie sieć salonów Komputronik - własnych, franczyzowych oraz partnerskich - liczy ponad 300 punktów na terenie całej Polski. Do końca tego roku liczba salonów Komputronik powinna zwiększyć się o kilka kolejnych.
- Tak szybki rozwój jest możliwy dzięki systematycznej realizacji naszej strategii, zgodnie z którą chcemy utrzymać pozycję czołowej sieci ze sprzętem IT i elektroniką użytkową - mówi Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik SA. - Paradoksalnie, pozytywnym czynnikiem okazało się pogorszenie koniunktury rynkowej, które skłoniła wielu pojedynczych resellerów do działania pod szyldem dużej sieci handlowej.
Wojciech Buczkowski podkreśla, że z gorszą koniunkturą dobrze radzą sobie przede wszystkim sklepy, które mają zagwarantowany dostęp do kredytów kupieckich, skuteczny marketing i atrakcyjną ofertę handlową. Dodatkowym atutem sieci Komputronik jest podnoszenie kwalifikacji personelu w ramach cyklicznych szkoleń. Przykładowo, w lipcu br. ruszyła Akademia Komputronik, która jest sposobem na zwiększenie konkurencyjności oraz przekazania franczyzobiorcom niezbędnej wiedzy na temat zarządzania w czasach spowolnienia gospodarczego. Akademia Komputronik ma wzmocnić pozycję franczyzobiorców Komputronik SA na lokalnych rynkach.
Cykl szkoleń objął wszystkie obszary zarządzania salonem Komputronik, począwszy od nauki prowadzenia bezpiecznego biznesu (przeznaczone dla właścicieli firm partnerskich), a skończywszy na szkoleniach z zakresu szeroko rozumianej obsługi klienta (przeznaczone dla handlowców).
- Dzięki temu, kiedy na rynek powróci dobra koniunktura, będziemy jeszcze lepiej niż uprzednio przygotowani do skutecznego konkurowania na trudnym rynku IT - podkreśla Wojciech Buczkowski.
Prezes Zarządu Komputronik SA przewiduje, że proces konsolidacji polskiego rynku IT będzie postępował również w kolejnych latach. W jego opinii dotyczy to zarówno rynku sprzedaży detalicznej, jak też dystrybucji.
źródło: Komputronik S.A.