Jaka przyszłość czeka "Przegląd Sportowy"?

Pierwszych zmian w "Przeglądzie Sportowym" po przejęciu go przez Axel Springer Polska rynek spodziewa się jesienią. I spekuluje, czy Springer zachowa odrębny dziennik sportowy, czy też zrobi z niego dodatek do "Dziennika".

Axel Springer Polska i Marquard Media Polska podpisały porozumienie, na mocy którego niemiecki koncern przejmie tytuły sportowe, a odda szwajcarskiemu wydawcy pisma kobiece. ”Przegląd Sportowy”, dodatki ”Tempo” i ”Skarb Kibica” oraz portal internetowy Sports.pl. wzbogacą więc dotychczasowe portfolio Springera, na które składają się: ”Dziennik”, ”Fakt”, ”Newsweek Polska”, ”Forbes”, magazyny młodzieżowe (”Dziewczyna” i ”Popcorn”), motoryzacyjne (”Auto Świat”), komputerowe (m.in. ”Komputer Świat” i ”Play”), portal Dziennik.pl. Strony nie informują o szczegółach i kwocie transakcji.

Koncerny negocjowały tę wymianę od kilku miesięcy. W piątek wreszcie pracownicy ”PS” zostali poinformowani przez prezesa Marquarda Tomasza Ziębę, że będą mieli nowego wydawcę. Do Springera przejdą pracownicy redakcji i biura reklamy. Osoby z działów produkcji, dystrybucji, promocji i marketingu mają otrzymać propozycje pozostania w Marquardzie. W czasie wakacji przedstawiciele Springera będą się spotykać z kluczowymi pracownikami ”PS”, którzy trafią do ich wydawnictwa. Roman Kołtoń, redaktor naczelny ”PS”, nie chce się wypowiadać na temat współpracy z nowym pracodawcą. – Intencją obu stron jest zachowanie wszystkich miejsc pracy na takich samych warunkach. Pracownicy działów pomocniczych, takich jak produkcja czy dystrybucja, pozostaną w dotychczasowych miejscach – zapewnia prezes Zięba. Springer z kolei nie informuje, jakie ma plany wobec przejętego dziennika.

Zdaniem przedstawicieli rynku prasowego przejęcie ”PS” przez Springera wzmocni ten tytuł. – Axel Springer to, posługując się językiem sportowym, bardzo silny zawodnik na rynku. Na pewno ma plany dotyczące wzmocnienia obecnej pozycji ”Przeglądu”. Myślę, że już jesienią będzie można zobaczyć odmieniony dziennik – mówi Rafał Zaremba, redaktor naczelny ”Sportu”. Spodziewa się m.in. zmiany layoutu i solidnego wsparcia promocyjnego. Rafał Oracz, dyrektor generalny CR Media Consulting, uważa, że Springer planuje jeszcze gruntowniejszą zmianę ”PS”. – Może, na podobnej zasadzie jak dodatek ”Wall Street Journal Polska”, zrobić z ”Przeglądu” codzienny dodatek sportowy do ”Dziennika”, który zapewniłby temu tytułowi sprzedaż większą o 50 tysięcy egzemplarzy. Drugim rozwiązaniem może być zmiana linii redakcyjnej, po której ”PS” stałby się lekkim dziennikiem sportowym przypominającym ”Fakt”. Pewne jest, że Springer nie kupowałby tego tytułu, gdyby nie miał gotowego pomysłu na jego wykorzystanie – zaznacza Oracz. Średnia sprzedaż ogółem ”PS” w pierwszym kwartale br. wyniosła 64 839 egz. (ZKDP).

Transakcja między Springerem i Marquardem zostanie zrealizowana po uzyskaniu zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% IX 2019
PKB rdr 4,4% II kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,2% VIII 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 084,56 zł IX 2019
Produkcja przemysłowa rdr 5,6% IX 2019

Znajdź profil