REKLAMA
»

Grupa Agora patrzy z optymizmem na wyniki IV kw. i '26; liczy na wzrost udziału DOOH w AMS

2025-11-19 12:16
publikacja
2025-11-19 12:16

Grupa Agora pozytywnie ocenia koniunkturę na rynku kinowym i reklamowym, w związku z czym patrzy z optymizmem na wyniki IV kwartału i 2026 roku; po akwizycji spółki Synergic, liczy na wzrost udziału reklamy cyfrowej (DOOH) w przychodach AMS.

Grupa Agora patrzy z optymizmem na wyniki IV kw. i '26; liczy na wzrost udziału DOOH w AMS
Grupa Agora patrzy z optymizmem na wyniki IV kw. i '26; liczy na wzrost udziału DOOH w AMS
fot. Krzysztof Wierzbowski / / FORUM

"Oceniamy, że koniunktura i na rynku kinowym, i na rynku reklamowym jest całkiem niezła, jeśli chodzi o czwarty kwartał. W związku z tym na jego wyniki patrzymy z optymizmem, podobnie, jak na rok 2026. (…) Dzisiaj nic nie wskazuje na to, żeby ta dobra koniunktura miała się pogorszyć, spodziewamy się niezłej koniunktury na rynku reklamowym i bardzo wiele sobie obiecujemy po znakomitym repertuarze kinowym na 2026 rok" - powiedział Hojka podczas wideokonferencji.

Podkreślił, że czwarty kwartał jest dla grupy bardzo ważny, ponieważ pozwala jej zazwyczaj wygenerować prawie połowę całorocznego wyniku EBITDA.

Jeżeli chodzi o szanse, to liczy na dobrą koniunkturę w biznesie radiowym, a także kinowym, ze względu na - jak ocenił - bardzo dobre zapowiedzi repertuarowe.

"Wierzymy, że to się przełoży również na dobre wyniki w kinach, na dalszą poprawę naszych wyników w kinach, gdzie jednocześnie będziemy selektywnie realizowali naszą politykę inwestycji w możliwie najlepsze doświadczenie kinowe, czy to poprzez nasz koncept Dream, czy sale IMAX" - powiedział Hojka.

Członek zarządu Tomasz Jagiełło, zajmujący się kinowym segmentem w grupie Agora, ocenił, że pod względem frekwencji w kinach sieci Helios prognozy grupy mogą spełnić się w tym roku z "kilkuprocentową przebitką". Dodał, że rok 2026 i 2027 "wyglądają dobrze, żeby nie powiedzieć bardzo dobrze".

Poinformował też, że Helios rozwija swój produkt premium, czyli sale Dream. W tym roku sieć otworzyła takie sale we Wrocławiu i w Dąbrowie Górniczej i zapowiada kolejne. Jagiełło przypomniał o zawartej w II kwartale br. umowie z IMAX dotyczącej otwierania sal kinowych z technologią IMAX with Laser.

"Projekcje laserowe powoli, powoli będą zastępowały zwykłe projekcje cyfrowe. (...) My mamy już 33 projektory, czyli troszkę powyżej 10 procent. To są cztery nasze najlepsze kina i następne dwa już +nadjeżdżają+. Także myślę, że gdzieś za miesiąc będę mógł powiedzieć, że około 15 procent sal jest już zlaseryzowanych. To jest wieloletni projekt rozłożony systematycznie i powoli, także będzie to następowało przez - zdaję mi się - jeszcze parę lat" - powiedział Jagiełło.

Prezes Hojka wskazał, że dwa najważniejsze obecnie wyzwania dla grupy to jej pozycja na rynku mediów cyfrowych - w tym zakresie grupa realizuje swój plan - oraz zwiększona konkurencja na rynku reklamy zewnętrznej.

"Drugie wyzwanie to zaostrzająca się konkurencja na rynku reklamy zewnętrznej. Tu przybywa podmiotów zwłaszcza wyspecjalizowanych w reklamie cyfrowej. Ten rynek, na którym my operujemy jest w dużej, w dużej mierze oparty o przetargi publiczne, więc zwiększona konkurencja na tym rynku, także ze strony podmiotów związanych z samorządami, powoduje presję na marże. I to jest na pewno drugie duże wyzwanie, z którym będziemy się mierzyli w najbliższych miesiącach, a w szczególności w 2026-2027 roku" - zapowiedział Hojka.

1 października 2025 r. AMS nabyła 100 procent udziałów w kapitale zakładowym Synergic - spółce specjalizującej się w kampaniach wykorzystujących reklamę cyfrową (digital out-of-home – DOOH) a także nośniki reklamowe z segmentu klasycznego OOH oraz reklamę na i w pojazdach transportu zbiorowego.

Członek zarządu Agory Maciej Strzelecki poinformował, że jeśli chodzi o akwizycję spółki Synergic, grupa jest zadowolona z jej bieżących wyników, które przewyższają prognozy na czwarty kwartał.

Strzelecki wskazał, że Synergic przynajmniej w pierwszym okresie będzie funkcjonował jako osobna spółka. Synergie będą realizowane poprzez ścisłą współpracę. Ocenił, że spółka ta wzmocni ofertę AMS, ponieważ posiada m.in. "niestandardowe i spektakularne" rozwiązania dla klientów.

"Oczywiście, obserwujemy wzrost w tym obszarze (DOOH - PAP). Obecnie, jeśli chodzi o udział w sprzedaży AMS-u, to już sięga blisko 1/4. Pracujemy nad dalszymi wzrostami i spodziewamy się, że ten udział będzie rósł. Natomiast, jak i w jakich okresach będzie się przekładać na marżę - mam nadzieję, że odbędzie się to szybko" - powiedział Strzelecki.

W segmencie outdoor przychody reklamowe grupy w III kw. wzrosły o 13,6 proc. wobec wzrostu całego rynku o 12,2 proc..

W pierwszych trzech kwartałach 2025 r. grupa osiągnęła przychody w wysokości 1.097,5 mln zł, czyli wyższe o 6,1 proc. rok do roku. Zysk EBITDA w tym okresie wyniósł 176,8 mln zł, a EBIT 41,1 mln zł, co oznacza wzrost odpowiednio o 16,1 proc. i o 83,5 proc. rdr. (PAP Biznes)

tom/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki