"Gazeta Wyborcza": Przeżyją bez polityków

28.06. Warszawa (PAP/media) - Na marginesie wyborów prezydenckich mówi się o blamażu ośrodków badania opinii publicznej, pisze "Gazeta Wyborcza". Ale polityka jest zaledwie wąskim wycinkiem rynku badawczego, wartego w zeszłym roku ok. 750 mln zł.

Na projekty związane z polityką z tej kwoty przypada nie więcej niż 3 mln zł. Firmy podejmują się tych zleceń głównie dla prestiżu i obecności na łamach gazet oraz w studiach telewizyjnych.

Konfitury leżą gdzie indziej - w badaniach dla producentów żywności, detergentów, kosmetyków, instytucji finansowych oraz firm telekomunikacyjnych. Procter & Gamble, Unilever, Kraft, Nestle czy Henkel, gwarantują firmom badawczym 43 proc. rocznych obrotów (Ok. 322 mln zł). Wydatki na badania jednego koncernu mogą sięgać nawet 20 mln zł rocznie. (PAP)

mp/

Źródło: PAP
Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% VI 2019
PKB rdr 4,7% I kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,3% VI 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 057,82 zł V 2019
Produkcja przemysłowa rdr 7,7% V 2019

Znajdź profil