Wynik EBITDAaL Play Communications wzrósł w I połowie 2023 roku o 3,8 proc. do 1,92 mld zł - podała spółka w komunikacie.


Przychody Play zwiększyły się w tym okresie o 17,6 proc. do 4,79 mld zł.
W samym II kwartale 2023 roku przychody wyniosły 2,42 mld zł co stanowi wzrost o 5 proc. rdr.
Baza aktywnych klientów Play wzrosła w II kwartale 2023 w porównaniu do I kwartału o 77 tys. co jest wynikiem wzrostu liczby klientów abonamentowych o 98 tys. i spadku bazy klientów usług przedpłaconych o 21 tys.
Spółka podała, że baza aktywnych klientów usług przedpłaconych stopniowo normalizuje się po roku znaczących wzrostów wynikających z aktywacji usług przez obywateli Ukrainy przybywających do Polski.
W segmencie usług Home baza subskrybentów wzrosła w II kwartale 2023 roku o 19 tys. w wyniku wprowadzenia oferty konwergentnej w zasięgu sieci UPC.
ARPU usług mobilnych nadal zwiększa swoją wartość rosnąc w II kwartale 2023 o 2,6 proc. Play podał, że spadek przychodów z pozostałych usług (głównie z interconnect i usług B2B spółek zależnych) wyniósł 10,1 proc., głównie w wyniku kolejnej redukcji stawek regulowanych za zakończenie połączeń, która weszła w życie od 1 stycznia 2023. (PAP Biznes)
seb/ ana/