Wynik EBITDAaL Play Communications wzrósł w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku o 0,4 proc. rdr do 2,84 mld zł - podała spółka w komunikacie.


Przychody Play zwiększyły się w tym okresie o 12 proc. do 7,28 mld zł.
W samym trzecim kwartale 2023 roku przychody wyniosły 2,48 mld zł, co stanowi wzrost o 2,5 proc. rdr.
Baza aktywnych klientów Play wzrosła w trzecim kwartale 2023 w porównaniu do drugiego kwartału o 120 tys., co jest wynikiem wzrostu liczby klientów abonamentowych o 103 tys. i wzrostem bazy klientów usług przedpłaconych o 17 tys.
Spółka podała, że ARPU usług mobilnych nadal zwiększa swoją wartość, rosnąc w trzecim kwartale 2023 r., w ujęciu rok do roku, o 4 proc.
Spadek przychodów z pozostałych usług (głównie z interconnect i usług B2B spółek zależnych), w ujęciu rok do roku, spowolnił w trzecim kwartale 2023 r. do 5,5 proc. po spadku o 10,1 proc. w drugim kwartale 2023 r., co jest wynikiem redukcji stawek regulowanych za zakończenie połączeń, która weszła w życie od 1 stycznia 2023 r.
W segmencie usług Home baza subskrybentów wzrosła w trzecim kwartale 2023 roku o 19 tys.
Capex wzrósł o 0,8 proc. rdr w pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 r. Spółka kontynuowała rozbudowę sieci stacji bazowych i na koniec trzeciego kwartału 2023 r. sieć obejmowała 11.191 stacji, o 936 stacji więcej niż rok wcześniej, z czego 252 stacje zostały wybudowane w trzecim kwartale. (PAP Biznes)
doa/ gor/