REKLAMA
WAŻNE

EBITDA Grupy Boryszew w III kw. 2020 powinna wynieść co najmniej 86 mln zł

2020-09-04 12:54
publikacja
2020-09-04 12:54
fot. Marek Wiśniewski / Puls Biznesu

EBITDA Grupy Boryszew w III kw. 2020 nie będzie gorsza niż w II kw. 2020 dzięki m.in poprawie sytuacji w segmencie automotive - poinformował dziennikarzy prezes Boryszewa Piotr Lisiecki. W II kw. EBITDA grupy wyniosła 86 mln zł.

"Oceniam, że EBITDA grupy w III kw. nie będzie gorsza niż w II kw., a może nawet będzie odrobinę lepsza. Będzie to możliwe dzięki stabilnym przychodom w segmencie metali, chemii, stali i lepszym wynikom segmentu automotive" - powiedział prezes.

Dodał, że po lipcu i sierpniu ciężko prognozować długoterminowe zachowanie rynku motoryzacyjnego. W tym roku, podobnie jak w poprzednich latach, producenci aut mieli w wakacje przerwy produkcyjne. Dopiero sprzedaż we wrześniu i październiku pokaże trendy na rynku.

W II kwartale 2020 roku przychody Grupy Boryszew spadły o 27,8 proc. do 1,23 mld zł. Segment motoryzacyjne zanotował w tym okresie zniżkę sprzedaży o 43,9 proc. do 266 mln zł. Segment metali zniżkował o 19,5 proc. do 912 mln zł. Sprzedaż w segmencie chemii zmniejszyła się o 26,7 proc. do 44 mln zł.

Skonsolidowana EBITDA zmniejszyła się o 38,1 proc. do 86 mln zł. EBITDA segmentu motoryzacja spadła do 0,3 mln zł z 31,8 mln zł rok wcześniej. EBITDA segmentu metali spadła do 76,3 mln zł z 102,7 mln zł. EBITDA w segmencie chemii zwiększyła się do 8,2 mln zł z 5 mln zł rok wcześniej.

Lisiecki powiedział, że pogorszenie wyników grupy w II kwartale wynika przede wszystkim z gwałtownego spadku zapotrzebowania na nowe samochody w związku z pandemią koronawirusa. Wywołało to całkowite zatrzymanie produkcji w zakładach klientów GK Boryszew w tym segmencie. Grupa musiała ograniczać aktywność w oczekiwaniu na wznowienie produkcji nowych aut.

Według danych European Automobile Manufactures Assocation w Europie w II kw. 2020 zarejestrowano 2,05 mln aut osobowych, czyli o 52,1 proc. mniej niż rok wcześniej.

Grupa Boryszew jest grupą przemysłową specjalizującą się w produkcji komponentów do samochodów, przetwórstwie metali nieżelaznych oraz stali, a także chemii przemysłowej. W jej skład wchodzi blisko 40 zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w 14 krajach na 4 kontynentach.

Lisiecki powiedział, że w związku z pandemią koronawirusa produkcja nie jest zagrożona w żadnym zakładzie grupy, choć odnotowano pojedyncze zakażenia. (PAP Biznes)

epo/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki