E-recepta - lekarz poda kod przez telefon?

Czy w przypadku zgubienia wydruku informacyjnego z kodem dostępu do e-recepty trzeba ponownie udać się do ośrodka zdrowia? Urząd Ochrony Danych Osobowych wyjaśnia, w jaki sposób w wyjątkowych sytuacjach pacjent może otrzymać kod przez telefon. 

(fot. Negative Space / Pexels)

Po zweryfikowaniu przez telefon tożsamości osoby dzwoniącej lekarz lub pielęgniarka, która wystawiła receptę, może podać kod dostępu w przypadku zgubienia e-recepty, przeczytamy w komunikacie wydanym przez Urząd Ochrony Danych Osobowych. Oprócz numeru PESEL pracownik placówki medycznej powinien poprosić o wskazanie powodu, dnia oraz godziny wizyty

UODO przestrzega przed stosowaniem takiej praktyki jako standardowej procedury - wskazuje na możliwość podania informacji pacjentowi w wyjątkowych sytuacjach. W celu sprawdzenia, jakie lekarstwa zostały przepisane w ciągu ostatnich lat, pacjent może skorzystać z Internetowego Konta Pacjenta. Za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji wdrożonej przez Ministerstwo Zdrowia można sprawdzić historię leczenia. 

Od 8 stycznia 2020 roku lekarze mają obowiązek wystawiania e-recepty. Pacjent może zdecydować, w jakiej formie chce otrzymać czterocyfrowy kod dostępu. Wybrać może pomiędzy trzema wersjami, w jakich dostępne są e-recepty:

  •  wiadomość SMS,
  • e-mail,
  • wydruk informacyjny.

Użytkownicy iPhone'ów od początku lutego mogą również korzystać z elektronicznego systemu mObywatel. Wcześniej dostępna była wersja tylko na telefony z systemem Android.

Jak działa e-recepta?

Wszystko, co trzeba wiedzieć o receptach elektronicznych.

DF

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne