Coca-Cola ukarana grzywną za kampanię dotyczącą homoseksualizmu

Koncern Coca-Cola został ukarany grzywną przez urząd komitatu (województwa) peszteńskiego za plakaty pokazujące pary homoseksualne – poinformował we wtorek dziennik "Magyar Hirlap", powołując się na portal Index.hu.

(fot. Regis Duvignau / Reuters)

Urząd uznał, że sierpniowa kampania plakatowa Coca-Coli pod hasłem #loveislove złamała punkt ustawy dotyczącej reklam, zakazującej reklam mogących zaszkodzić fizycznemu, duchowemu, emocjonalnemu lub moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży.

Koncern zobowiązano, by w przyszłości nie zamieszczał reklam szkodzących rozwojowi dzieci i młodzieży, a także nakazano mu zapłacenie grzywny w wysokości 500 tys. ft (6500 zł).

Węgierski oddział Coca-Coli w reakcji na grzywnę podkreślił, że celem kampanii było przekazanie wartości, które koncern od dawna wyznaje, a Coca-Cola niezmiennie wierzy, że "wszyscy jesteśmy równi niezależnie od narodowości, wyznania, płci, wieku, pochodzenia etnicznego, języka, którym mówimy, hobby i poglądów" – poinformował portal Index.hu.

Sprawą zajęto się w wyniku skargi obywatelskiej. "Magyar Hirlap" pisze, że chrześcijańska organizacja CitizenGO zainicjowała petycję, w której podkreśliła, że do tej pory na Węgrzech nie reklamowano otwarcie homoseksualnych treści. "Nie łudźmy się, to tylko próba. Jeśli węgierskie społeczeństwo zgodzi się na to, będą podejmowane coraz to nowe kroki" – napisano w petycji podpisanej przez ponad 20 tys. osób.

Na przełomie lipca i sierpnia Coca-Cola rozpoczęła na Węgrzech kampanię zachęcającą do akceptacji homoseksualizmu. Reklamy z uśmiechniętymi hetero- i homoseksualnymi parami pojawiły się na plakatach m.in. w metrze budapeszteńskim. Towarzyszyły im plakaty z butelkami coli na tęczowym tle z napisem "Miłość to miłość. Zero cukru, zero przesądów".

Kampania wywołała na Węgrzech kontrowersje. Do bojkotu produktów Coca-Coli zaapelował m.in. jeden z posłów rządzącej konserwatywnej partii Fidesz. W internecie zaczęto też zbierać podpisy pod petycją do operatora transportu publicznego Budapesztu i władz miasta o pomoc w jak najszybszym usunięciu plakatów.

Coca-Cola po tygodniu zmieniła kampanię, usuwając plakaty z parami homoseksualnymi i pozostawiając tylko plakaty z tęczowymi butelkami coli.

Z Budapesztu Małgorzata Wyrzykowska (PAP)

mw/ cyk/ akl/

Źródło: PAP
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
2 6 jes

Ciekaw jestem czy wywyższając LGBT kosztem normalnych zwiększą obroty czy raczej zmniejszą. Nie mam nic do LGBT ale ponieważ nie należę do tej grupy nie mam powodu kupować ich napój.

! Odpowiedz
0 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
0 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
4 20 bumbumbum

no cóż czas na przepitkę znaleźć coś innego.
niech im LGBT da zarobić.

! Odpowiedz
3 7 silvio_gesell

Lata temu mój ulubiony komik Bill Hicks to przepowiadał:

https://www.youtube.com/watch?v=grBAL5vI7DE

! Odpowiedz
1 37 tryby

Coś cola to bombaw Polsce prawdziwą epidemię cukrzycy typu 2. Nie dotykaj CC - nie wyrządzaj swojemu organizmowi krzywdy i nie skracaj swojego życia!!!

! Odpowiedz
1 30 tinfoilhat

od coli się w głowie *

*tutaj czasownik do rymu

! Odpowiedz
6 80 artur17

W złą stronę to idzie gdy korporacje biorą się za ideologię. Jakąkolwiek.

! Odpowiedz
88 16 oorim

Na węgrzech jak na bliskim wschodzie...

! Odpowiedz
1 27 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% XI 2019
PKB rdr 3,9% III kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,0% X 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 213,27 zł X 2019
Produkcja przemysłowa rdr 3,5% X 2019

Znajdź profil