Burberry kończy z niszczeniem niesprzedanych produktów

Brytyjska luksusowa marka odzieżowa Burberry ogłosiła w czwartek, że w trybie natychmiastowym kończy z praktyką niszczenia niesprzedanych produktów, aby zapobiec dewaluacji marki, a także przestanie stosować naturalne futra.

(fot. Alessia Pierdomenico / Reuters)

W ogłoszonym w lipcu raporcie finansowym ujawniła, że w roku podatkowym 2017 zniszczyła niesprzedane ubrania, dodatki i kosmetyki o łącznej wartości 28,6 milionów funtów. Miało to na celu uniknięcie sytuacji, w której byłyby one sprzedawane poniżej ceny rynkowej, co osłabiałoby wartość marki. Ta informacja została mocno skrytykowana przez organizacje ekologiczne, konsumenckie oraz w mediach społecznościowych, choć takie praktyki stosowane są także przez inne luksusowe marki odzieżowe.

"Współczesny luksus oznacza bycie odpowiedzialnym społecznie i ekologicznie. To przekonanie jest kluczowe dla nas w Burberry i jest fundamentem naszego długofalowego sukcesu" - oświadczył prezes firmy Marco Gobbetti.

Burberry poinformowało, że już rozpoczęło przerabianie, naprawianie i recykling niesprzedanych towarów, ale zamierza zwiększyć skalę takich działań. W tym celu w zeszłym roku podjęto m.in. współpracę z manufakturą zrównoważonych ekologicznie produktów luksusowych Elvis & Kresse, która w ciągu najbliższych pięciu lat przetworzy 120 ton odpadków skórzanych na nowe produkty.

Jednocześnie firma ogłosiła, że zaprzestanie używania naturalnych futer. Obecnie w Burberry stosowane są futra z królików, lisów, norek oraz jenotów azjatyckich. Na pokazie w ramach zaplanowanego na wrzesień London Fashion Week w kolekcji Burberry nie będzie już żadnych naturalnych futer, a w najbliższej przyszłości całkowicie zostaną one wycofane z użycia.

Oświadczenie Burberry z zadowoleniem przyjęły organizacje ekologiczne. "Decyzja Burberry o zaprzestaniu palenia nadwyżek produktów jest bardzo potrzebnym znakiem zmiany mentalności w przemyśle odzieżowym" - oceniła organizacja Greenpeace.(PAP)

bjn/ mc/

Źródło: PAP
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 5 fred_

Burberry czy Tony Hilfiger to spory obciach w tych czasach. 20 lat temu byly to dobre ubrania, dzisiaj wstyd miec cos na soboe z 2 wyzej wymienionych marek. Kazdy staszek ma koszulke Hilfigera kupiona na lotnisku w Turcji.
Poza tym obie te marki sa w chinskich rekach wiec jakosc jest naprawde slaba.

! Odpowiedz
3 1 wektorwg

Ciebie open nie stać. No nie rób siary.

! Odpowiedz
5 7 open_mind

Czyli że Sebixy i Karyny będą paradować w Burberry ! I to jest czysto socjalistyczno komunistyczne podejście I nóż w plecy burżuazjom. !!!! O dożyłem wreszcie tej pociechy, Że Burberry zbłądziły pod strzechy!.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne