REKLAMA

BoomBit szacuje, że miał w grudniu 5,48 mln zł przychodów, więcej mdm o 48 proc.

2020-01-07 17:56, akt.2020-01-08 10:42
publikacja
2020-01-07 17:56
aktualizacja
2020-01-08 10:42

BoomBit szacuje, że odnotował w grudniu 2019 roku 5,48 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost mdm o 48 proc. - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.

/ Boombit

W grudniu 3,03 mln zł przychodów dotyczyło gier wydawanych w formule GaaS, a 2,45 mln zł gier w formule non-GaaS. "Bardzo dobry wynik osiągnął w grudniu segment gier non-GaaS, który wygenerował aż 2,45 mln zł przychodów. Przede wszystkim jest to zasługa gier hyper-casualowych wydanych w tym okresie, a debiuty wsparte zostały budżetem marketingowym" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes BoomBit Marcin Olejarz.

"Przychody >>Darts Club<< i >>Tanks A Lot!<< były w grudniu stabilne miesiąc do miesiąca, a przychody >>Idle Coffee Corp<< zwiększyły się. Grudzień to także pierwszy pełny miesiąc obecności na rynku gry >>Archery Club<<, która zadebiutowała 21 listopada – więc jej przychody w grudniu były wyższe w porównaniu do poprzedniego miesiąca. W tej chwili skupiamy się nad optymalizacją tej gry i wprowadzeniem nowych oczekiwanych elementów - przede wszystkim eventów oraz klubów i dopiero po ich wprowadzeniu będziemy stopniowo zwiększać wydatki marketingowe" - dodał wiceprezes Hannibal Soares.

W grudniu 2019 r. najważniejsze gry GaaS BoomBit ("Archery Club", "Darts Club", "Tanks A Lot!" oraz "Idle Coffee Corp") wygenerowały łącznie 2,76 mln zł przychodów, co odpowiadało za 91 proc. przychodów segmentu GaaS w tym okresie.

Kliknij, by przejść do notowań / Bankier.pl

Warto jednak pamiętać, że przychody to nie zyski. Przykładowo w II kwartale 2019 roku przychody BoomBitu wzrosły rok do roku o 197,8 proc., w III kwartale zaś o 144,7 proc. Jednocześnie spółka zanotowała w tych okresach odpowiednio 0,87 i 1,53 mln zł straty netto. Problemem spółki nie są zatem przychody, a rentowność.

To efekt m.in. faktu, że za wzrostem przychodów stoją znaczące podwyżki budżetów marketingowych. Rosnące koszty zjadają zaś obrót, który wypracuje spółka i na dole rachunku wyników pojawia się strata. Póki co nie znamy liczb dotyczących rentowności BoomBitu w IV kwartale 2019 roku, wiemy jednak, że wydatki na User Acquisition (pozyskiwanie graczy) wyniosły w tym okresie 0,64 mln zł dla gier GaaS oraz 0,98 mln zł dla gier non-GaaS.

Inwestorom przypadły do gustu wstępne wyniki spółki, notowania BoomBitu rosną bowiem na środowej sesji o 14,6 proc. Wcześniej, przez sześć sesji, BoomBit zaliczył zresztą rajd o 30 proc., ostatnie dni są zatem dla akcjonariuszy spółki bardzo udane. Niestety, w szerszej perspektywie nie wygląda to już tak różowo. Wspomniane straty i rozczarowujące wyniki sprawiły, że BoomBit, który na giełdzie debiutował ledwie siedem miesięcy temu z ceną przekraczającą 20 zł, teraz wyceniany jest na niecałe 9 zł.

AT/PAP Biznes

Źródło:
Tematy
Najtańsze konta osobiste z premią – listopad 2020 r.

Najtańsze konta osobiste z premią – listopad 2020 r.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki