Trwają prezentacje miejskiego elektrycznego autobusu mercedes ecitaro. Po Warszawie, Krakowie, Łodzi i Białymstoku, pojazd pojawił się w Gdańsku. Jego możliwości sprawdzali kierowcy spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
Testowanego w Gdańsku mercedesa ecitaro można już spotkać w ruchu liniowym w Niemczech, Luksemburgu czy Szwecji. Autobus ma 12 metrów długości, waży o tonę więcej niż jego spalinowy odpowiednik. Ma wbudowane ładowarki USB, a także systemy bezpieczeństwa i klimatyzację. Zasięg ecitaro na jednym ładowaniu to ok. 140 km.
Pojazd jak na razie mogli obejrzeć jedynie kierowcy GAiT. Testy na trójmiejskich ulicach odbędą się najprawdopodobniej w przyszłym roku. Autobus będzie wówczas jeździł na normalnych liniach.
Jak twierdzi cytowany przez oficjalną stronę internetową spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje Adam Kempiński, dyrektor działu sprzedaży autobusów miejskich Evo Bus Polska, to najnowocześniejszy miejski autobus elektryczny dostępny na rynku.
– W porównaniu do konkurencji potrzebowaliśmy trochę więcej czasu, zanim go pokazaliśmy, ale dzięki temu mogliśmy wystartować od razu z produkcją seryjną. Ecitaro przeszedł wielomiesięczne testy w najbardziej surowych warunkach klimatycznych – mówi Kempiński. Jak dodaje, temperaturę wewnątrz pojazdu dobiera komputer poprzez specjalny algorytm w zależności od temperatury zewnętrznej. Z kolei siła nadmuchu powietrza zależy od liczby pasażerów.