Auto Partner, którego skonsolidowane przychody wzrosły w 2019 roku do blisko 1,5 mld zł, jest zadowolony z wyników sprzedażowych. W 2020 roku grupa planuje kontynuację trendu wzrostowego sprzedaży, ale nadrzędnym celem będzie poprawa rentowności - poinformował PAP Biznes wiceprezes spółki ds. sprzedaży Piotr Janta.


"W 2019 roku wypracowaliśmy bardzo dobrą sprzedaż, zgodną z naszymi założeniami. Blisko 1,5 mld zł to rekordowy poziom przychodów w historii działalności grupy. Jesteśmy przygotowani na kontynuowanie trendu wzrostowego sprzedaży, ale celem nadrzędnym będzie dla nas poprawa wskaźników rentowności" - powiedział wiceprezes.
Według opublikowanych w środę wyników sprzedażowych przychody grupy wzrosły w 2019 roku o 28,1 proc. do 1,48 mld zł. W samym grudniu przychody zwiększyły się o ponad 33 proc. do 105 mln zł.
Pod koniec listopada 2019 roku Janta mówił w wywiadzie dla PAP Biznes, że Auto Partner planuje w 2020 roku powrócić do rentowności netto zbliżonej do 2018 roku i utrzymać wzrost przychodów ponad rynek. W 2018 roku rentowność netto dystrybutora części samochodowych wyniosła 5,1 proc.
Zysk netto grupy po 9 miesiącach 2019 roku spadł o 2 proc. do 44,6 mln zł. W samym trzecim kwartale zysk netto wyniósł 15,6 mln zł wobec 15,9 mln zł rok wcześniej. Marża netto wyniosła w trzecim kwartale 2019 roku 3,99 proc.
Auto Partner ma obecnie 90 filii.
Dystrybutor części samochodowych działa w Polsce oraz eksportuje do ponad 20 krajów. Najważniejsze kierunki to: Czechy, Słowacja, Austria, Łotwa, Ukraina, Austria, Niemcy i Węgry. Eksport stanowi obecnie 38 proc. przychodów grupy.(PAP Biznes)
epo/ osz/