110 tysięcy turystów skorzystało z akcji "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny"

Około 110 tys. turystów skorzystało z jesiennej oferty akcji "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny", która odbyła się w październiku 2017 roku. Minister sportu i turystki Witold Bańka ocenił, że jest to "imponująca liczba" - dwa razy większa niż w ubiegłym roku.

"Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny" to wspólna akcja Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki. Trzecia edycja kampanii (jesienna) odbyła się 6-8 października 2017 r. Przyciągnęła uwagę 554 partnerów, którzy zaangażowali się w nią i zaoferowali swoje produkty oraz usługi w obniżonych nawet o 50 proc. cenach.

Jak mówił w czwartek na konferencji prasowej prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk, cieszy fakt, że "akcja po raz kolejny spotkała się z tak pozytywnym odzewem na terenie całego kraju, zarówno wśród turystów, jak i partnerów wydarzenia". "Większość z nich już dziś deklaruje wzięcie udziału w kolejnych edycjach" dodał.

"Cieszę się, że Polacy coraz chętniej korzystają z możliwości odkrywania piękna swojego kraju" mówił obecny na konferencji minister sportu i turystyki Witold Bańka. Stwierdził, że "akcja powoli staje się turystyczną tradycją w Polsce, a marzec i październik bardzo mocno kojarzą się z +weekendem za pół ceny+".

"Akcja okazała się +strzałem w dziesiątkę+. Świadczy o tym wzrastająca liczba partnerów i turystów, biorących w niej udział podkreślił minister.

Zaznaczył, że akcja ma zachęcać Polaków, żeby wypoczywali i odkrywali piękno kraju także w tzw. sezonie niskim. Dodał, że poza szczytem sezonu turystycznego w wielu hotelach obłożenie wynosi ok. 30-40 proc. "Podczas +Weekendu za pół ceny+ prawie 100 proc." - poinformował.

Szef MSiT zapowiedział, że w kolejnych latach resort sportu i turystyki będzie "bardzo mocno promować ten projekt". "Jestem przekonany, że zanotujemy kolejne wzrosty zarówno jeśli chodzi o liczbę partnerów jak i liczbę turystów. Akcja jest korzystna dla obu stron" - ocenił.

Jak wynika z danych, kampanię "Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny" zna prawie co czwarty Polak. 87 proc. respondentów wskazało, że odnieśli oni "dużą korzyść" biorąc w niej udział. Dzięki uczestnictwu w akcji każdy z turystów zaoszczędził średnio 72 zł. 86 proc. ankietowanych turystów zapowiedziało, że weźmie udział w kolejnej edycji kampanii.

Usługodawcy twierdzą, że największymi korzyściami wynikającymi z uczestnictwa w akcji są atrakcyjna reklama oraz dotarcie do nowych klientów. Prawie 80 proc. obecnych partnerów kampanii poleciłoby innym podmiotom z branży wzięcie udziału w kolejnych edycjach. Mimo prowadzenia akcji w tzw. sezonie niskim do branży turystycznej wpłynęło dodatkowo prawie 8 mln zł.

Do tej pory podczas trzech edycji programu z akcji skorzystało blisko 250 tys. turystów.

W przyszłym roku edycję wiosenną zaplanowano na 9-11 marca, natomiast jesienią akcja odbędzie się w dniach 5-7 października 2018 roku.

Bańka podkreślił, że w Polsce rośnie również liczba turystów z zagranicy. "Tutaj mamy zdecydowany wzrost w stosunku do ubiegłych lat. To pokazuje, że wykorzystujemy nasz potencjał. Będziemy robić wszystko, by tę tendencję utrzymać i wzmacniać polską turystykę zarówno pod kątem promocyjnym jak i inwestycyjnym" - mówił.

Minister dodał, że turystyka jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi gospodarki. "Z roku na rok rosną wpływy z turystyki. W 2016 roku przekroczyły one kwotę 110 miliardów złotych a to oznacza wzrost w stosunku do roku 2015 o blisko 8 proc." - powiedział.

Bańka powiedział, że są już także dane podsumowujące pierwsze półrocze 2017 r. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. liczba przyjazdów nierezydentów do Polski została oszacowana na poziomie 41 mln, tj. o 3,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku, w tym liczbę przyjazdów turystycznych oszacowano na ponad 8,3 mln (o 4,6 proc. więcej niż w I połowie 2016 r.). "Szacujemy, że wzrostowa tendencja będzie utrzymana i w roku 2017 przyjazdy do Polski osiągną poziom 83,5 mln, w tym przyjazdy turystyczne powinny stanowić 18,3 mln" podsumował.(PAP)

autor: Katarzyna Fiuk

edytor: Marek Michałowski

Źródło: PAP
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 2 jendreka

Za to w święta i sylwestra odbiją sobie dwa razy. Ceny z kosmosu.

! Odpowiedz