Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

10 tys. mercedesów musi trafić do warsztatów. Istnieje groźba pożaru

10 tys. mercedesów musi trafić do warsztatów. Istnieje groźba pożaru

W dwunastu modelach produkowanych w latach 2017 – 2021 Mercedes wykrył szereg usterek. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgłoszone zostało łącznie blisko 10 tys. aut zarejestrowanych w Polsce, których właściciele będą musieli odwiedzić warsztaty.

W najliczniejszej grupie – dziewięć modeli i łącznie 9821 zarejestrowanych w Polsce aut – koncern ze Stuttgartu wykrył możliwość pojawienia się nieszczelności między obwodami chłodzenia i podciśnienia. Problem dotyczy wyprodukowanych pomiędzy 27 stycznia 2017 r. a 12 października 2021 r. modeli:

  • gle/gls (typ 167),
  • klasa c (typ 205)
  • klasa s (typ 222)
  • klasa s (typ 223)
  • klasa e coupe/cabriolet (typ 238)
  • glc (typ 253)
  • cls (typ 257)
  • klasa g (typ 463)

Jak informuje producent, usterka może spowodować przedostanie się płynu chłodzącego do obwodu podciśnienia i w konsekwencji uszkodzenie różnych elementów, prowadząc m.in. do wyłączenia zaworu recyrkulacji spalin i zwiększonej emisji spalin oraz zużycia paliwa.

W krytycznej sytuacji, gdy elektryczny zawór przełączający recyrkulacji spalin będzie narażony na działanie płynu chłodzącego, może dojść do ciągłego wzrostu temperatury tego elementu i ryzyka pożaru.

Właściciele wspomnianych pojazdów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu aktualizacji oprogramowania pompy płynu chłodzącego i wymiany elektrycznego zaworu przełączającego.

Mercedes wykrył usterki również w osobowo-dostawczym modelu citan. Jak wynika ze zgłoszenia do UOKiK, w autach wyprodukowanych we Francji mogło zostać wgrane niewłaściwe oprogramowanie, nieprzewidziane do zainstalowanego w pojeździe modułu sterującego ESP, co może mieć negatywny wpływ na funkcje ESP.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych zostało sześć aut.

Z usterkami mogą zmagać się także właściciele modeli: cla (typ br 118) oraz klasy a (typ 177), które wyprodukowano pomiędzy 25 czerwca a 8 lipca 2020 r.

W pojazdach połączenie śrubowe zasilania elektrycznego układu wspomagania może być zabrudzone przez pozostałości kleju stosowanego na gorąco. W tym przypadku efekty starzenia się kleju mogą prowadzić do utraty siły zacisku, a tym samym z czasem do poluzowania połączenia śrubowego, co może skutkować przerywaniem zasilania. Usterka może doprowadzić do awarii wspomagania przekładni kierowniczej podczas jazdy.

Marki Tematy
Komentarze
10 tys. mercedesów musi trafić do warsztatów. Istnieje groźba pożaru
Marcin Kaźmierczak
Podziel się