Producent gier 11 bit studios wypracował w czwartym kwartale 2021 roku 11,3 mln zł zysku netto, o 115 proc. więcej niż przed rokiem - podała spółka w raporcie. Średnia prognoz analityków wynosiła 7,4 mln zł.


Zysk obniżyły o 0,43 mln zł niegotówkowe rezerwy związane z programem motywacyjnym.
Wynik EBITDA firmy w czwartym kwartale to 13,4 mln zł. Był o 37 proc. wyższy od konsensusu i 57 proc. wyższy niż rok wcześniej.
Przychody wzrosły w porównaniu z ubiegłym rokiem o 10,3 proc., do 20,9 mln zł z 18,9 mln zł. Średnia prognoz analityków wskazywała na wynik niższy niż przed rokiem (18,1 mln zł).
W całym 2021 roku 11 bit studios zanotowało 70,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, o 20 proc. mniej niż w ubiegłym roku. Wynik netto spadł o 23,2 proc. do 28,7 mln zł.
W minionym roku spółka wypracowała ok. 41 mln zł środków pieniężnych z działalności operacyjnej. Na koniec grudnia aktywa finansowe (gotówka i instrumentami finansowymi o bezpiecznym profilu) osiągnęły rekordową w historii firmy wartość 107,4 mln zł i były o 11,7 proc. większe niż rok wcześniej.
Wartość bilansowa niezakończonych prac rozwojowych na koniec grudnia wzrosła do 52,9 mln zł z 43,4 mln zł kwartał wcześniej. Obejmują one głównie nakłady na tworzone przez spółkę gry komputerowe - „Frostpunk 2”, „Projekt 8” oraz „Dolly” - a także tytuły zewnętrzne z wydawnictwa 11 bit publishing.
Jeszcze w tym półroczu spółka planuje zaprezentować materiały z dwóch kolejnych produkcji, w tym jednej realizowanej w ramach działalności wydawniczej.
"Równie interesująco zapowiada się też drugie półrocze tego roku, w którym będziemy m.in. dzielić się kolejnymi wiadomościami na temat 'Frostpunka 2' i pozostałych produkcji" - dodano.
11 bit studios chce w tym roku zatrudnić 50-60 nowych pracowników. Obecnie jest ich ponad 200 osób.
"Chcemy, żeby spółka była przygotowana do równoległego prowadzenia, już w niedalekiej perspektywie, większej liczby projektów niż obecnie" - napisano w liście do akcjonariuszy.
Studio zapowiedziało w raporcie, że doroczna konferencja inwestorska, na której 11 bit prezentuje plany rozwoju, odbędzie się na przełomie maja i czerwca.
Wyniki 11 bit studios w czwartym kwartale 2021 roku oraz ich odniesienie do konsensusu PAP i wyników poprzednich okresów (dane w mln zł) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
4Q2021 | wyniki | kons. | różnica | rdr | kdkk | YTD 2021 | rdr |
Przychody | 20,9 | 18,1 | 15,5% | 10,3% | 55,7% | 70,1 | -19,5% |
EBITDA | 13,4 | 9,8 | 37,4% | 56,5% | 131,4% | 39,0 | -23,7% |
EBIT | 11,6 | 7,8 | 48,3% | 104,6% | 196,4% | 30,0 | -26,2% |
zysk netto j.d. | 11,3 | 7,4 | 53,5% | 115,4% | 175,9% | 28,7 | -23,2% |
marża EBITDA | 64,1% | 45,7% | 18,40 | 18,92 | 20,97 | 55,56% | -3,08 |
marża EBIT | 55,6% | 36,7% | 18,88 | 25,61 | 26,39 | 42,84% | -3,91 |
marża netto | 54,0% | 34,5% | 19,53 | 26,33 | 23,52 | 40,92% | -1,96 |
kuc/