W pierwszym kwartale roku finansowego 2022/23 Grupa LiveChat Software zanotowała 66,8 mln zł przychodów, co przełożyło się na 36,0 mln zł zysku netto. Oznacza to wzrost o odpowiednio 36,5 i 35,3 proc. w skali roku - poinformowała spółka w komunikacie. Wyniki są lepsze od oczekiwań analityków.


"To był dla nas bardzo mocny kwartał jeśli chodzi o wyniki finansowe czy pozyskiwanie nowych klientów. Nasze produkty są wykorzystywane przez firmy, instytucje i urzędy z około 150 krajów i z praktycznie wszystkich branż. To przekłada się na dużą odporność na zawirowania gospodarcze czy polityczne” - powiedział prezes Mariusz Ciepły, cytowany w komunikacie.
W okresie kwiecień-czerwiec 2022 roku, czyli w pierwszym kwartale roku finansowego 2022/23 zysk operacyjny grupy Livechat Software wzrósł o 37,9 proc. do 38,7 mln zł, a wynik EBITDA o 35,7 proc. do 42,0 mln zł.
Wyniki LiveChat Software na poziomie EBITDA, EBIT i zysku netto okazały się o około 8-8,5 proc. lepsze od oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Spodziewali się oni, że grupa pokaże 38,9 mln zł wyniku EBITDA, 35,7 mln zł EBIT oraz 33,3 mln zł zysku netto.
Spółka praktycznie całość przychodów generuje w USD. Dlatego, po zakończeniu kwartału, publikuje dane nt. szacunkowych przychodów w tej walucie. W tym ujęciu skonsolidowane przychody w I kwartale roku finansowego 2022/23 wyniosły 15,21 mln USD. Oznacza to wzrost o 16,8 proc. w skali roku.
Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) spółki ze wszystkich jej produktów na koniec czerwca 2022 roku wyniosła 4,82 mln USD. Oznacza to wzrost o 3,9 proc. w stosunku do stanu na koniec marca 2022 i o 14,5 proc. rok do roku.
Na koniec I kwartału 2022/23 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 36.823, a ChatBot 2.541. W momencie publikacji raportu kwartalnego produkt LiveChat miał już istotnie ponad 37 tys. klientów.
Produkt LiveChat odpowiadał w I kwartale za ponad 92 proc. przychodów grupy, ale bardzo dynamiczne wzrosty notują nowe produkty grupy. Przychody ChatBot wzrosły o ponad 65 proc. rok do roku, a HelpDesk prawie podwoił przychody.
Marża brutto na sprzedaży wyniosła w I kwartale 85,0 proc., marża operacyjna 58,0 proc., a marża netto 53,9 proc.'
Poniżej przedstawiamy wyniki Livechat Software w pierwszym kwartale roku obrotowego 2022/23 oraz ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i wyników poprzednich okresów. Dane w mln PLN.
1Q2022/23 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q |
Przychody | 66,8 | 66,3 | 0,7% | 39,0% | 8,0% |
EBITDA | 42,0 | 38,9 | 8,2% | 30,5% | 18,7% |
EBIT | 38,7 | 35,7 | 8,5% | 31,1% | 20,0% |
zysk netto j.d. | 36,0 | 33,3 | 8,3% | 30,9% | 18,8% |
marża EBITDA | 62,9% | 58,6% | 4,36 | -4,08 | 5,64 |
marża EBIT | 58,0% | 53,8% | 4,16 | -3,51 | 5,78 |
marża netto | 53,9% | 50,1% | 3,78 | -3,34 | 4,88 |
(PAP Biznes)
pr/ gor/