UOKiK zamierza sprawdzić reklamy usług telekomunikacyjnych. Chodzi o czterech największych operatorów. Pod lupę zostaną wzięte informacje o promocjach związanych z zarejestrowaniem telefonu na kartę.


Wszyscy ci, którzy mają telefon na kartę, mają czas do 1 lutego 2017 r., aby zarejestrować kartę SIM u swojego operatora. Obowiązek ten wynika z ustawy o działaniach antyterrorystycznych autorstwa obecnego rządu PiS. Lepiej nie przegapić tego terminu, ponieważ karta może zostać dezaktywowana.
Jak informuje UOKiK, urząd zamierza przyjrzeć się reklamom operatorów sieci komórkowych, którzy na różne sposoby zachęcają klientów do wspomnianej rejestracji. Postępowanie wyjaśniające dotyczy P4, Polkomtel, Orange Polska i T-Mobile Polska.
- Sprawdzimy, czy informacje przekazywane w reklamach są jasne dla klientów i nie wprowadzają ich w błąd. Analizujemy np. czy konsument został odpowiednio poinformowany, jak długo może korzystać z przyznanych bonusów. Ważne jest, aby oprócz korzyści związanych z dodatkowymi minutami, czy pakietem danych, abonent wiedział, na jakich warunkach może z nich skorzystać – mówi Marek Niechciał, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Obecnie postępowania wyjaśniające prowadzone są "w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcom". Chodzi o to, czy sposób, w jaki prezentowane są wszelkie bonusy zachęcające do rejestracji karty SIM są zgodne z przepisami prawa.
Jak przypomina urząd, usługodawcy muszą się stosować do określonych zasad. Reklama sieci telekomunikacyjnej nie może wprowadzać klientów w błąd. Warunki oferty muszą zostać przedstawione w jasny, uczciwy i rzetelny sposób. UOKiK informuje, że błędnie może zostać odczytana forma graficzna reklamy, w której "eksponuje się korzyści, a ważne dla klienta informacje, np. o ograniczeniach związanych z korzystaniem z oferowanych bonusów, są napisane niewielką i trudną do odczytania czcionką."
MH/UOKiK