REKLAMA

Spółka JV TapNice z grupy BoomBit mogłaby jako pierwsza trafić na GPW

2021-11-25 11:44
publikacja
2021-11-25 11:44
Spółka JV TapNice z grupy BoomBit mogłaby jako pierwsza trafić na GPW
Spółka JV TapNice z grupy BoomBit mogłaby jako pierwsza trafić na GPW
/ Boombit

Spółka joint venture TapNice z grupy BoomBit mogłaby jako pierwsze trafić na warszawską giełdę - poinformował podczas telekonferencji członek zarządu BoomBit Marek Pertkiewicz. Dodał, że za wcześnie jeszcze na przedstawienie szczegółów i terminów.

"Najdłuższą historię w naszej grupie, jeśli chodzi o joint venture ma spółka TapNice. Ona ma już kilkanaście miesięcy funkcjonowania operacyjnego, powtarzalne dobre wyniki. Jeśli będą jakieś działania w tym kierunku robione, to będzie pierwszy target. Na tym etapie jest jednak za wcześnie, żeby jakiekolwiek szczegóły i terminy zakładać" - powiedział Pertkiewicz, pytany kiedy i która spółka joint venture może trafić na warszawską giełdę.

Spółka zależna BoomHits, jest wydawcą gier zewnętrznych studiów, ale również wyszukuje producentów gier, z którymi następnie BoomBit zawiera umowy joint venture.

W 2021 roku BoomBit założył dwa JV ze studiami odpowiedzialnymi za najlepsze gry wydane przez BoomHits: PlayEmber z ADC Games twórcą Hyper Cards i SuperHero Race oraz Skyloft z Cappuccino, który odpowiada za Shoe Race.

Prezes Marcin Olejarz powiedział, że do tej pory czwarty kwartał br. spełnia oczekiwania biznesowe zarządu.

"Jeszcze najgorętszy okres przed nami, czyli grudzień. Grudzień może być ciekawy, bo będzie to inny miesiąc niż w ubiegłych latach, gdyż konkurencja w wydatkach na reklamę skończy się w połowie grudnia. Przez zerwane łańcuchy dostaw, jeśli ktoś chce kupić jakieś prezenty, musi to zrobić w tym roku trochę wcześniej. Wszyscy nasi partnerzy twierdzą, że druga połowa grudnia wcale nie będzie ciężka, jeśli chodzi o pozyskanie użytkowników" - powiedział prezes.

BoomBit wypracował w trzecim kwartale 7,2 mln zł EBITDA, o 11,6 proc. więcej niż rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Skorygowany zysk netto wzrósł o 43 proc. do 3,3 mln zł.

Grupa miała 57,6 mln zł przychodów, wzrost wyniósł 61 proc. Był to pod względem sprzedaży drugi najlepszy kwartał w historii BoomBitu, po rekordowym II kw. tego roku. Przychody z reklam wzrosły o 72 proc. rdr, natomiast płatności od graczy zwiększyły się o 25 proc., głównie dzięki grze "Hunt Royale".

BoomBit przeznaczył w III kw. na inwestycje w płatne pozyskiwanie graczy 32,7 mln zł, czyli o ok. 10 mln zł mniej niż w drugim kwartale.

Od początku roku do końca września 2021 roku przychody BoomBitu wyniosły 171,2 mln zł i były o 62 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2020 roku. EBITDA wzrosła o 16 proc. do 25,7 mln zł, a skorygowany wynik neto o 23 proc. do 13,1 mln zł.

Liczba pobrań gier Grupy BoomBit wyniosła 177,8 mln po trzech kwartałach 2021, a na przełomie września i października całkowita liczba pobrań gier w historii Grupy BoomBit przekroczyła 1 mld. Grupa wydała w tym roku 22 gry na platformy iOS i Android, przygotowanych w ramach wszystkich 3 filarów działalności Grupy, w tym 20 tytułów Hyper-Casual (m.in. Shoe Race, Make It Fly, SuperHero Race, Kiss in Public, Construction Ramp Jumping) oraz 2 gry Mid-Core (w tym Hunt Royale).

Prezes zapowiedział w pierwszym kwartale 2022 roku wydanie gry o charakterze sportowym w segmencie Mid-Core.(PAP Biznes)

epo/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Sprawdź ile możesz zyskać z Kontem Jakie Chcę

Sprawdź ile możesz zyskać z Kontem Jakie Chcę

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Gry komputerowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki