REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Sfinks Polska planuje podwoić liczbę restauracji

2023-10-05 08:48, akt.2023-10-05 14:09
publikacja
2023-10-05 08:48
aktualizacja
2023-10-05 14:09

Sfinks Polska planuje podwoić liczbę restauracji pod markami zarządzanymi przez grupę; dąży do tego, aby stać się spółką dywidendową - poinformował prezes zarządu Sylwester Cacek na konferencji prasowej.

Sfinks Polska planuje podwoić liczbę restauracji
Sfinks Polska planuje podwoić liczbę restauracji
/ Sfinks

"Jeśli chodzi o cele strategiczne, to przede wszystkim jest to wzrost wartości akcji. Chcemy też dążyć do wypłaty dywidendy. (...) Pracujemy nad tym, może popracujemy nad tym jeszcze z pół roku, ale takie możliwości są" - powiedział Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska, na konferencji prasowej.

Strategia rozwoju Sfinks Polska na lata 2024-2029 przewiduje, że do końca 2024 roku Sfinks spłaci przewidziane postępowaniem restrukturyzacyjnym zobowiązania handlowe i publicznoprawne, a do sierpnia 2028 roku zamierza spłacić w całości kredyt w BOŚ Banku.

Finansowanie rozwoju będzie pochodziło z wypracowanej gotówki grupy oraz ze środków franczyzobiorców.

Spółka zakłada koncentrację działań na rozwoju sieci w konceptach o niższym CAPEX i niższych kosztach operacyjnych, planuje pozyskiwać franczyzobiorców spośród podmiotów prowadzących restauracje.

Grupa Sfinks Polska planuje rozwój zagraniczny w oparciu o umowy masterfranczyzy lub franczyzy przez podmiot zależny SPHINX Restaurants. Sfinks posiada zawarty list intencyjny dotyczący sprzedaży masterfranczyzy na terenie Egiptu.

Sfinks planuje przekształcenie większości lokali na model franczyzowy.

W ramach działań rozwojowych Sfinks zamierza także kontynuować rozwój narzędzi IT, w tym algorytmów wykorzystujących narzędzia sztucznej inteligencji w celu optymalizacji i profesjonalizacji ofert dla klientów. Będzie to powiązane z rozwojem programu lojalnościowego Aperitif, którego liczba użytkowników w okresie trwania strategii ma wzrosnąć do minimum 1,5 miliona.

"Dzisiaj mamy ponad 600 tysięcy uczestników programu lojalnościowego i jesteśmy gotowi do tego, aby ta liczna rosła. To powoduje, że jesteśmy atrakcyjniejsi na rynku" - powiedział prezes.

Sfinks planuje także rozszerzenie wykorzystania marki SPHINX dla oznakowania hoteli, w których zlokalizowane są restauracje pod tym szyldem. Pierwszy taki obiekt funkcjonuje już przy trasie ekspresowej S8 w Żabiej Woli pod Warszawą.

"Chcemy, żeby tam gdzie ma być restauracja hotelowa pod marką SPHINX był też hotel pod tą nazwą i żeby to było wszystko zintegrowane. (...) Chcemy, żeby standardy były wspólnie opisane i żeby licencja, a może w przyszłości franczyza, była spójna z tym co chcemy mieć w restauracji" - powiedział prezes.

Sfinks zakłada rozwój sieci w modelu franczyzowym. Chce wykorzystać markę SPHINX jako markę parasolową (SPHINX Sport Bar, The Burgers by SPHINX).

"Planujemy jednocześnie budować nowe koncepty, które pozwolą na niższy poziom zatrudnienia personelu w restauracjach. Bazą do tego rozwoju ma być nasza najsilniejsza marka - SPHINX, której rozpoznawalność wspomagana przekracza 80 proc. Chcemy rozwijać sieć gastropubów pod marką SPHINX Sport Bar czy też sieć The Burgers by SPHINX w segmencie quick service restaurants. Planujemy też dalszy rozwój w tym obszarze pod marką Lepione&Pieczone by Chłopskie Jadło" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Sylwester Cacek.

"Działanie pod znaną marką pozwoli też wzmocnić naszych franczyzobiorców w pozyskiwaniu korzystniejszych ofert najmu czy też obniżać ich koszty rozpoczęcia działalności dzięki uzyskiwaniu fit out od wynajmujących, czyli lokali już przygotowanych do prowadzenia restauracji. Pozostajemy również otwarci na współpracę z osobami, które już prowadzą restauracje i chciałyby się włączyć do systemu franczyzowego Sfinks Polska" – dodał.

Źródłem dodatkowych przychodów, z wykorzystania efektów synergii wynikających ze skali działania, ma być także dla Sfinks Polska współpraca z podmiotami spoza grupy. Dotyczy to przede wszystkim spółki posiadającej marki WOOK i Meta, w której Sfinks ma 24 proc. udziałów czy też spółki, rozwijającej włoską markę Popolo. Marki te już uzupełniają ofertę grupy w ramach łączonych konceptów gastronomicznych. (PAP Biznes)

seb/ alk/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
simonsoft8
Sfinks opowiadać historia gdy jest lepiaj
monuz
Sfinks - raz byłem, jedyna potrawa to gyros z kury plus frytki. Dziękuję, więcej nie skorzystam.

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki